منحصر بفرد ترین های جهان کدامند؟! + تصاویر

در زمینه های مختلف برترین ها و بهترین های کره زمین چیزهایی هستند که مقام اول را در جهان کسب کرده اند در ادامه می توانید با 6 چیز از منحصر بفرد ترین های دنیا آشنا شوید.

منحصر بفرد ترین های جهان کدامند؟! + تصاویر

ابتدا قبل از آنکه این مطلب را مطالعه نمائید، تصور کنید که تعدادی از چیزهای مختلف در حال مسابقه دادن هستند.پس از شروع شدن مسابقه هر یک از آنها تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند مقام اول را در این مسابقه مهم به خود جلب نمایند.قطعا اولین نفر در این مسابقه فردی خواهد بود از دیگران کاملا حرفه ای تر می باشد و با سعی و تلاش خود موفق به کسب رتبه بهتر شده است.ترین های جهان

در ادامه قصد داریم تا بهترین ها را در زمینه های مختلف به شما معرفی سازیم.جزئیات بیشتر را در ادامه این مطلب از بخش سرگرمیخواهیم گفت.

1-سخت ترین بازی پازل

در سال 2012 میلادی ریاضیدان فنلاندی به نام "Arto Inkala" بازی سختی که چیزی همانند پازل بود را طراحی و معرفی نمود.در هر یک ار ردیف های افقی و عمودی، از اعداد 1 تا 9 پر می شوند که باید با استفاده از قوانین مربوطه این بازی را انجام داد. همچنین یکی از اسم های این بازی " اورست " است چرا که برخی می گویند هر کسی موفق به انجام این بازی شود قطعا کوه اورست را فتح کرده است.

ترین های جهان

سخت ترین بازی پازل در جهان

2-قدیمی ترین افسانه

در یک مطالعه کلی توسط محققان و دانمشندان ، تجزیه و تحلیل هایی صورت گرفت که نتیجه کلی آن این شد که بطور کلی 2000 افسانه وجود دارد که با استفاده از تاریخی و باستانی بودن آنها را جدا کردند که در نهایت 76 داستان یا افسانه را به عنوان قدیمی ترین برگزیدند.

اما در طی تحقیق جامع آخر خود موفق به کشف قدیمی ترین داستان یا افسانه شدند که نام آن " آهنگ و شیطان " است که تاریخ آن حدودا به 6000 سال گذشته باز می گردد.

بهترین های جهان

افسانه آهنگ و شیطان قدیمی ترین داستان جهان

3-گران ترین درخت

در سال 2014 میلادی یک ماهی گیر هنگ کنگی به نام " مینگ کووک " در طی سفر خود، با ماهی به خشکی باز نگشت و تنها با یک قطعه تنه درخت بسیار بزرگ به خشکی بازگشت.

به گفته ماهیگیر وی ابتدا متوجه شده بود که از درخت روغن زرد رنگی خارج می شود که در نهایت متوجه شد این درخت " عقاب " است که به سرعت موفق به فروش رساندن این درخت به قیمت 138 میلیون دلار شد.

این تنه درخت متعلق به یکی از نادر ترین درخت ها در جهان است که به همین دلیل روغن درون آن به قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

منحصر بفرد ترین های کره زمین

درخت عقاب گرانترین درخت جهان

4-بزرگترین دانه جهان

شاید بزرگترین دانه ای که در میوه های مختلف مشاهده نموده اید ، به اندازه یک بند انگشت و یا دو بند انگشت بوده باشد. اما این تنها یک اشتباه فکری است چرا که اخیرا دانه ای بزرگ از یک درخت نخل بزرگ کشف شد که دارای وزن باور نکردنی 25 کیلو گرمی بود.

بزرگترین دانه

دانه 25 کیلوگرمی درخت کاج

5-گران ترین دارو

آیا تا به حال فکر کرده اید که گران ترین دارو در جهان چه دارویی است؟! آیا در واقع دارویی وجود دارد که به عنوان گرانترین داروی جهان نامیده شده باشد؟! در پاسخ به سوال شما لازم به ذکر است که دارویی خاص و بسیار نادر در جهان وجود دارد که برای خرید آن باید 850000 دلار هزینه نمائید. نام این داروی کمیاب " لوکستورنا " است که گران قیمت ترین داروی جهان تا به حال می باشد. این دارو برای عدم کور شدن ارثی استفاده می شود.

گران ترین دارو

داروی عدم کور شدن ارثی گران ترین داروی جهان

6-بزرگترین سازه شیشه ای

تصویری که مشاهده می نمایید متعلق به کلیسای جامع کریستال است که در کالیفرنیا واقع در ایالات متحده توسط معمار بزرگ و معروف به نام " فیلیپ جانسون " طراحی شده است. در این سازه کف، سقف و دیوارها بیش از 12 هزار قطعه شیشه استفاده شده است که باعث خاص و شگفت انگیز شدن این سازه در جهان شده است.

بزرگترین سازه شیشه ای جهان

بزرگ ترین سازه شیشه ای جهان کلیسای جامع کریستال در کالیفرنیا

منبع: نمناک

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها