درآمد خودروسازان از پرايد و پژو ۴۰۵ چقدر است؟

در حالي حرف و حديث‌هاي بسياري درباره خروج پرايد و پژو ۴۰۵ از چرخه توليد خودروسازان مطرح است، که اين دو خودرو حجم قابل‌توجهي از گردش مالي خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. استقبالي که کماکان از اين...

درآمد خودروسازان از پرايد و پژو ۴۰۵ چقدر است؟

در حالي حرف و حديث‌هاي بسياري درباره خروج پرايد و پژو ۴۰۵ از چرخه توليد خودروسازان مطرح است، که اين دو خودرو حجم قابل‌توجهي از گردش مالي خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. استقبالي که کماکان از اين خودروها در بازار خودرو ايران مي شود و ميزان سودآوري آنها براي خودروسازي کشور، به نظر دليل قانع کننده اي مي آيد که متوليان امر به خروج اين دو خودرو از خط توليد زياد فکر نکنند!

بنابر آمار 10 ماه پرفروش‌ترين‌هاي خودروهاي سواري کشور، پرايد و پژو 405 به ترتيب رتبه اول و سوم بيشترين تيراژ توليد و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. اين موضوع نشان از آن دارد که دو خودرو مذکور با توجه به قيمت و ميزان تيراژي که دارند، درآمد زيادي را عايد خودروسازان مي‌کنند.

در حالي فشار زيادي روي دو شرکت سايپا و ايران خودرو براي خروج اين دو محصول از چرخه توليد وارد مي‌شود که به‌نظر مي‌رسد، خودروسازان به‌دليل درآمد نسبتا خوبي که از توليد اين خودروهاي پرتيراژ دارند حاضر به از رده خارج کردن آنها نيستند.

بنابر آمار توليد و فروش شرکت‌هاي خودروساز، پرايد پرتيراژترين خودرو در کشور به حساب مي‌آيد؛ همين موضوع موجب شده اين خودرو رتبه بالاترين آورده مالي در ميان ساير محصولات سايپا را به خود اختصاص دهد؛ به‌طوري‌که مجموع درآمد سايپا در 10 ماه سال جاري، 12هزار و 157 ميليارد تومان بوده که پرايد با 4 هزار و 577 ميليارد تومان عايدي مالي توانسته 76/ 37 درصد از درآمدکل سايپا را به خود اختصاص دهد.

بعد از پرايد، خانواده رنو با 3هزار و 676 ميليارد تومان توانسته سهم 30/ 30 درصدي از درآمدهاي سايپا را از آن خود کند. پس از آن، تيبا با 37/ 19 درصد، سهم سوم درآمدي سايپا را از آن خود کرده است. در اين بين، پژو 206 با درآمد 4هزار و 210 ميليارد توماني به‌عنوان پرفروش‌ترين محصول ايران خودرو توانسته 15/ 24 درصد از درآمدهاي اين شرکت را پوشش دهد.

مجموع درآمد آبي‌هاي جاده مخصوص در 10 ماهه سال‌جاري 17 هزار و 436 ميليارد تومان بوده است.بعد از پژو 206، پژو 405 با 3هزار و 553 ميليارد تومان توانسته از مجموع درآمدهاي اين شرکت، سهم 40/ 20 درصدي را از آن خود کند. بعد از اين، پژو پارس با 3 هزار و 287 ميليارد تومان توانسته 86/ 18 درصد از درآمدهاي شرکت ايران خودرو را پوشش دهد.

منبع: آخرین خبر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها