پیشنهاد تعویض سیمرغ جشنواره فجر با یک نماد انقلابی/ «ماجرای نیمروز» تندیس ققنوس را دریافت کرد

پیشنهاد تعویض سیمرغ جشنواره فجر با یک نماد انقلابی/ «ماجرای نیمروز» تندیس ققنوس را دریافت کرد

ابوالقاسم طالبی در مراسم ششمین دوره جایزه سینمایی ققنوس پیشنهاد داد تندیس این جایزه و جشنواره فیلم فجر با نمادهایی انقلابی تعویض شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه جمعه 29 بهمن، ششمین دوره جایزه سینمایی ققنوس در حوزه هنری برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

در این مراسم که همراه با اجرای نمایش و تقدیر از خانواده آتش‌نشانان جان‌باخته در فاجعه پلاسکو بود، سازندگان فیلم‌های برتر در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله «ویلایی‌ها»، «ماجرای نیمروز» و «رهایی از بهشت» معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

اما پیش از معرفی آثار برتر، تقدیر از ابوالقاسم طالبی صورت گرفت. این کارگردان سینما با حضور روی صحنه در سخنانی گفت: «چون این مراسم برای سینمای انقلاب است، می‌گویم اگر به جای نماد ققنوس، کبوتر آزادی بود که از دل انقلاب بلند شده است، اتفاق بهتری رخ می‌داد.»

او ادامه داد: «همان‌طور که قبلا هم گفته بودم، در جشنواره فیلم فجر هم به جای سیمرغ باید از نماد انقلابی استفاده می‌شد.»

در ادامه نوبت به تقدیر از آثار برتر رسید که اولین تقدیر و جایزه به علی نوری اسکویی برای انیمیشن «رهایی از بهشت» اهدا شد.

منیره قیدی هم جایزه بعدی را برای «ویلایی‌ها» دریافت کرد.

این کارگردان که از دریافت جایزه جشنواره فیلم فجر امتناع کرده بود، در سخنانی کوتاه گفت: «کسی که در این جمع شایسته تقدیر است، سعید ملکان خواهد بود. ممنونم از او که تمام شرایط ساخت این فیلم را آماده کرد و من کاری نکردم.»

اما مهمترین جایزه ققنوس به محمد حسین مهدویان و سید محمود رضوی، کارگردان و تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» اهدا شد.

مهدویان هم در هنگام دریافت جایزه خود از محمود رضوی برای فراهم کردن تولید این فیلم تشکر کرد.

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها