حمله دوباره افخمی به جشنواره فیلم فجر/ این دوره غلط‌ترین و بی‌ریخت‌ترین داوری را داشت

حمله دوباره افخمی به جشنواره فیلم فجر/ این دوره غلط‌ترین و بی‌ریخت‌ترین داوری را داشت

انتقادهای بهروز افخمی به داوری‌های جشنواره سی و پنجم هنوز ادامه دارد و او در برنامه امشب «هفت»، قضاوت و انتخاب‌های این دوره را بی‌ریخت‌ترین داوری 35 سال اخیر دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حواشی و واکنش‌ها درباره سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و داوری‌های آن همچنان ادامه دارد و بعد از هشت روز که از پایان این رویداد سینمایی می‌گذرد، بهروز افخمی در شامگاه جمعه 29 بهمن دوباره اعتراض خود را به داوری‌های این دوره اعلام کرد.

افخمی در ابتدای برنامه جمعه شب گفت: «ارزیابی ما از جشنواره امسال نه براساس معیار های شخصی و فردی بود بلکه براساس خود فیلم‌ها بود و محال است تا زمانی که من در «هفت» هستم، فیلم‌‌ها را براساس معیاری غیر از خود آثار نقد و ارزیابی کنیم. من همچنان بر نظر خودم هستم و به نظرم این داوری نه تنها در 35 سال گذشته بی ریخت‌ترین، غلط‌ترین و بدترین داوری بوده است، بلکه آنقدر بد است که در 35 سال آینده خاطره‌اش باقی خواهد ماند.»

او در ادامه با تبریک به مناسبت فروش خوب فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» عنوان کرد: «شروع خوب و فروش فوق‌العاده فیلم کمدی «خوب بد جلف» در دو روز ابتدایی اکرانش نوید بخش فروش نوروزی خوبی را می‌دهد و امیدواریم همین روند ادامه یابد و شورای نمایش با تدابیر درست و حساب شده، به فروش بهتر فیلم‌ها کمک کند.»

بخش دیگر صحبت‌های افخمی همچنان با انتقاد به داوری‌ها همراه بود، او گفت: «امشب با کاظم یوسفی‌نژاد، کارگردان فیلم «او» گفتگو خواهیم داشت. فیلمی که به نظر من بعد از «ماجرای نیمروز» دومین فیلم برتر جشنواره امسال بود. کشف بزرگ جشنواره همین فیلم بود. فیلمی بی بودجه که داوران نه دیدند، نه شنیدند و نه فهمیدند که چنین فیلمی از جلوی چشمانشان عبور کرده است. فیلم «او» بدون مقدمه و مانند جواهری بود که بدون انتظار و پیش بینی به تماشاچیان جشنواره اهدا شد و برخی آن را دیدند و قدر شناختند و برخی نیز آن را نادیده گرفتند و برای همیشه باید برای این قدرناشناسی پاسخگو باشند.»

او همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «از همه مخالفان و منتقدان «هفت»، هیئت داوران و مخصوصا آقای اکبر نبوی و دبیر جشنواره برای حضور در برنامه دعوت کردیم اما هیچ کدام به هیچ وجه حاضر به شرکت نشدند.

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها