تخت‌ جمشید خشک است/آبگرفتگی صبح اتفاق افتاد

تخت‌ جمشید خشک است/آبگرفتگی صبح اتفاق افتاد

سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت‌ جمشید به‌دنبال بارش باران و منتشر شدن تصاویری از آبگرفتگی این محوطه جهانی، اعلام کرد: آب‌گرفتگی در تخت‌ جمشید به چند ساعت اول صبح مربوط است و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

مسعود رضایی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با بارش باران در مرودشت، در ساعات اولیه صبح آب‌گرفتگی در ورودی تخت‌ جمشید ایجاد شد که خوشبختانه با حضور ماموران آتش‌نشانی، مشکل برطرف شد و در حال حاضر هیچ مشکلی برای این محوطه جهانی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در چند ساعت گذشته از تخت‌ جمشید دیدن کردم، ادامه داد: خوشبختانه قبلا کانال‌ها را لایروبی کرده بودیم، به همین دلیل در حال حاضر تخت‌ جمشید تقریبا خشک است و مشکل آب‌گرفتگی لوله‌ها نیز با حضوران ماموران آتش‌نشانی در ورودی این محوطه جهانی برطرف شده است.

به گفته‌ی او، از ساعت ۱۴:۳۰ امروز، بازدیدکنندگان به این محوطه جهانی وارد شده‌اند.

رضایی تاکید کرد: از ظهر امروز هوای مرودشت آفتابی است و دیگر مشکلی این منطقه را تهدید نمی‌کند.

حدود سه‌ماه پیش، روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری به نقل از رضایی اعلام کرد: با کشف آبراهه‌های تخت جمشید که در بخش خزانه با شیب بالای ۳۰ درجه قرار دارد، آب‌های سطح بنای خزانه به بیرون از محوطه هدایت می‌شود .

او همچنین یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اجراشده تا کنون در تخت جمشید را پروژه دفع آب‌های سطحی تخت جمشید اعلام کرد و گفت: احیای کانال‌های زیرزمینی براساس مجوزهای باستان‌شناسی، علاوه بر دستیابی به پلان اصلی نظام آبراهه‌های تخت جمشید در زمان هخامنشیان، رویکردی حفاظتی را برای مجموعه تخت جمشید به همراه داشت .

وی همان زمان با اشاره به این‌که در حال حاضر تمام آبراهه‌های تخت جمشید و نقش رستم لایروبی شده است، افزود: در این راستا، آمادگی کامل وجود دارد تا این دو بنا هیچ‌گونه آبگرفتگی را نداشته باشد .

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها