مسکن غده سرطانی غیرشفاف است

سجادمحمد یارزاده با اشاره به این‌که نبود اطلاعات شفاف در بخش مسکن باعث می شود که خریدار نداند مسکن را چه کسی­­ ساخته است، تصریح کرد: مسکن یک غده سرطانی در جامعه است که ­با ­زور و ­اجبار نمی‌توانیم با آن برخورد کنیم

مسکن غده سرطانی غیرشفاف است

سجادمحمد یارزاده با بیان این‌که مسکن جزء مقوله ­سرمایه ای در کشور و ­نیازمند ­ثبات است و ­­عدم ثبات،­ بی سامانی به بار می آورد مانند امروز که ­تورم دامن مسکن را گرفته است، اظهار کرد: یکی از راهکارهای بی ثباتی قیمت مسکن را شفافیت اطلاعات در این بخش است. هر چقدر تصدی گری دولت مربوط به تولید مسکن را در مقوله ­سکونت کم کنیم مردم به عدد واقعی ­قیمت مسکن نزدیکتر خواهند شد و با ورود بخش خصوصی کیفیت مسکن افزایش می یابد.

وی با اشاره به این‌که نبود اطلاعات شفاف در بخش مسکن باعث می شود که خریدار نداند مسکن را چه کسی­­ ساخته است، تصریح کرد: مسکن یک غده سرطانی در جامعه است که ­با ­زور و ­اجبار نمی‌توانیم با آن برخورد کنیم. این بخش یک مقوله­ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است­ که در مقوله ­فرهنگی،­ باید آمایش سرزمین صورت گیرد.­

وی­ با اشاره به اینکه باید به مانیتورینگ مسکن آگاهی لازم را بدهیم،­ گفت: شناسنامه فنی مسکن در انتخاب مسکن به شهروند کمک می کند و او می تواند با اطمینان خرید کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به سازه ای که در آن سکونت دارد اعتماد ندارند، اظهار داشت: کیفیت سازه هم از مسائلی است که باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها