وزارت دفاع افغانستان: طالبان از غزنی عقب نشینی کردند

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند که طالبان مسلح را از شهر غزنی عقب زده و کنترل این شهر را به دست بگیرند.

وزارت دفاع افغانستان: طالبان از غزنی عقب نشینی کردند

به گزارش خبر فوری ؛ سید غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رسانه‌ها گفت که با شکست طالبان در شهر غزنی هم اکنون عملیات تصفیه ای کماندوهای افغان، در اطراف شهر جریان دارد.

جاوید بیان داشت که شب گذشته، عملیات مشترک نیروهای زمینی و هوایی افغان در نقاط مختلف شهر غزنی آغاز شد و "در نتیجه شهر غزنی از وجود تروریستان داخلی و خارجی پاکسازی گردیده است".

جاوید افزود که در حال حاضر کماندوهای افغان در اطراف شهر عملیات‌های تصفیه ای را راه‌اندازی کرده اند و آنان تلاش می‌کنند تا تهدیدات موجود در بیرون از شهر را نیز رفع کنند.

طالبان شب جمعه (19 اسد-مرداد) دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند.
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نیز روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که حمله طالبان بالای شهر غزنی گسترده بود و آنان از ولایت‌(استان)های همجوار حشر کرده بودند که پاکستانی‌ها، چچنی‌ها و عرب‌ها نیز در میان آنان هستند؛ ولی نیروهای امنیتی ضربات محکمی را به آنان وارد کرده اند.
بهرامی گفت که در چهار روز گذشته به تعداد 194 طالب در شهر غزنی کشته و 147 نفر دیگر شان مجروح شده اند. به گفته او، 12 تن از فرمانده‌هان طالبان نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
آقای بهرامی گفت که در درگیری‌های چهار روزه در شهر غزنی حدود 100 تن از نیروهای امنیتی و بین 20 الی 30 تن از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حمله طالبان آسیب زیادی به شهر غزنی وارد آمده، کمبودها در جلوگیری از این حمله را پذیرفت و تاکید کرده که ارتش کشور جوان است و با آنهم اقدام‌های انجام شده در غزنی فوری بوده است.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها