چه کسانی به عنوان جایگزین ربیعی مطرح شدند؟/ جدی ترین گزینه ها برای جایگزینی ربیعی چه کسانی هستند؟

از گزینه های سرشناس و شناخته شده به عنوان جایگزین علی ربیعی می توان به پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس نام برد.

چه کسانی به عنوان جایگزین ربیعی مطرح شدند؟/ جدی ترین گزینه ها برای جایگزینی ربیعی چه کسانی هستند؟

هفته گذشته مجلس به استیضاح علی ربیعی رای مثبت داد و او صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از 14 ماه ترک کرد.

پس از این که نمایندگان با ۱۲۹ رای مثبت ۱۱۱ رای منفی از مجموع ۲۴۳ رای ماخوذه با ابقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سمت مخالفت کردند گمانه زنی هایی درباره گزینه های جایگزین ربیعی منتشر شد.

امرزو خبرگزاری فارس خبر داد؛ پنجشنبه گذشته پس از رأی مجلس به استیضاح علی ربیعی، اسحاق جهانگیری با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مذاکراتی را جهت دیدار با حسن روحانی و حضور در هیئت دولت صورت داده است که این پیشنهاد با مخالفت فتاح مواجه شده است.

در ادامه هم امروز کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش ‌های مجلس به تسنیم گفته بود که جزو گزینه های وزارت کار نه بوده و نه هستم.

چند روز پیش برخی خبرگزاری ها از جمشید انصاری معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به عنوان اصلی ترین گزینه تصدی وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی یاد کرده بودند. قبلا از او نیز مرتضی بانک، نهاوندیان و تقوی نژاد نیز به عنوان دیگر گزینه های تصدی این وزارتخانه مهم نام برده شده بود.

مجلسی ها هم از این گمانه زنی ها دور نبودند، تاجگردون تنها نماينده عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس نيست كه اين روزها گمانه‌زني‌هايي درباره حضورش در وزارت كار مطرح شده است. محمدرضا تابش نماينده اصلاح‌طلب اردكان و نايب‌رييس نخست فراكسيون اميد، ديگر عضو اين كميسيون است كه برخي شنيده‌ها از احتمال حضورش در اين وزارتخانه حكايت دارد.

اما ايلنا نوشته بود: سيدتقي نوربخش مديرعامل كنوني سازمان تامين اجتماعي، احمد ميدري معاونت رفاه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و انوشيروان محسني بندپي رييس سازمان بهزيستي، ٣ گزينه پيشنهادي براي سرپرستي وزارت هستند .

این در حالی است که حسن روحاني در حكمي انوشيروان محسني بندپي رييس بهزيستي و معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در دوران وزارت ربيعي را به‌طور موقت و به عنوان سرپرست، جايگزين ربیعی كرده است.

گفتنی است، شنیده ها حاکیست در صورت تفکیک وزارت رفاه و تشکیل دو وزارت خانه تقوی نژاد رئیس مالیات کشور و انصاری معاون رئیس جمهور برای تصدی این دو وزارت خانه به مجلس معرفی خواهند شد.

حال باید منتظر ماند و تصمیم حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور را در خصوص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدید را خارج از این گمانه زنی های رسانه ای بر چه پایه ای است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها