دکتر ولایتی دغدغه مسائل علمی و پژوهشی کشور را دارد

دکتر ولایتی دغدغه مسائل علمی و پژوهشی کشور را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد این دانشگاه آزاد اسلامی بدون نام آیت الله هاشمی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست. او خدمات 60ساله آیت الله هاشمی را به انقلاب و ایران کم نظیر دانست.

به گزارش ایسنا، جلسه هم‌اندیشی دکتر حمید میرزاده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان در واحد بندرعباس برگزار شد.

میرزاده در این جلسه پس از شنیدن نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان، خدمات آیت الله هاشمی به ایران به‌ویژه به آموزش عالی را یادآوری کرد و گفت: نام دانشگاه آزاد اسلامی بدون نام آیت‌الله هاشمی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

وی افزود: خدمات آیت الله هاشمی تنها منحصر به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نیست و خدمات 60 ساله ایشان به انقلاب و ایران کم‌نظیر است. یکی از ویژگی های ایشان انجام کارهای خیر بدون ریا بود و به همین دلیل در تاریخ و قلب مردم ایران ماندنی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رمز انسان‌های ماندگار را اخلاص در عمل دانست و عنوان کرد: خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه علمی ایران بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: 80 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان هرمزگان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند. میرزاده با اشاره به تدوین طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه 31 برش استانی پیشنهاد داد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نظرات اصلاحی خود را درباره آن ارائه دهند، افزود: احداث 26هزار مترمربع زیربنای آموزشی در استان، 73هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی و بومی‌سازی رشته‌محل‌ها، از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به این استان است که باعث توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این استان شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر تقویت تعامل این دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی انعطاف‌پذیر بودن آن است. به همین خاطر از نمایندگان می‌خواهیم در بازنگری این طرح با دانشگاه همفکری داشته باشند، مخصوصا اینکه فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی از قوی‌ترین فراکسیون‌های مجلس است که باید تعامل و همکاری با فراکسیون دانشگاه افزایش یابد.

وی به پتانسیل‌های این استان مانند سطح بالای امنیت ملی و ژئوپلتیک بودن اشاره کرد و از مسئولان دانشگاهی این استان خواست تا فعالیت‌های خود را متناسب با پتانسیل های این استان هماهنگ کنند تا رشته‌های مورد نیاز استان در طرح آمایش دیده شود.

میرزاده از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و باقری، رئیس آن تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه این استان از نظر سوددهی و اقتصادی دارای رتبه اول در کشور است.

وی اضافه کرد طبق اعلام پایگاه WOS، میزان 53درصد کل تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به سه سال اخیر است.

میرزاده گفت: متوسط رشد تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این مدت 10درصد بیشتر از متوسط کشوری است. همچنین کل تولیدات علمی کشور در یک سال گذشته 7درصد رشد داشته است، در حالی که این رشد در دانشگاه آزاد اسلامی 13درصد است و تمامی این موفقیت ‌ها ناشی از سیاست‌های تشویقی مبنی بر تقویت پایان‌نامه‌ها، فرصت‌های مطالعاتی و دسترسی دانش‌پژوهان دانشگاه آزاد اسلامی به پایگاه‌های علمی بین‌المللی بوده است.

وی اظهار کرد: تاکنون 1106 شرکت دانش‌بنیان، هسته و واحدفناور در کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و 40درصد بار آموزش عالی کشور و 54درصد تحصیلات تکمیلی بر عهده این مجموعه آموزش عالی است.

میرزاده به انتصاب دکتر علی اکبر ولایتی به ریاست هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ایشان از دانشمندان شناخته شده هستند و دغدغه مسائل علمی و پژوهشی کشور را دارند و جانشین شایسته‌ای برای آیت الله هاشمی هستند. حضور ایشان فرصت جدیدی را برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است. همچنین ایشان و سایر اعضای هیات امنای دانشگاه از استمرار مدیریت فعلی دانشگاه حمایت کرده‌اند و خواستار اجرای برنامه‌های دانشگاه در واحدها و مراکز دانشگاهی با جدیت و اهتمام بیشتر شده‌اند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها