تغییر۴ مدیر روابط عمومی سازمان حج در 1.5 سال اخیر/ در ایام حساس حج علت این تغییرات چیست؟

در 1.5 سال اخیر یعنی از زمان مدیریت حمید محمدی بر صندلی ریاست سازمان حج و زیارت، روابط عمومی این سازمان 4 مدیر به خود دیده و میانگین عمر 3.5 ماه نشان داده که این صندلی لرزان‌ است.

تغییر۴ مدیر روابط عمومی سازمان حج در 1.5 سال اخیر/ در ایام حساس حج علت این تغییرات چیست؟

امسال 85 هزار و 200 نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که پروازهای زائران حج 97 از 27 تیرماه آغاز شد و تاکنون بیش از 6 هزار نفر در مدینه منوره اسکان یافتند.

در حالی که هم‌اکنون بحث برپایی حج و اعزام زائران خانه خدا مطرح و وظیفه سازمان حج و زیارت در این زمینه به ویژه در عرصه ارائه خدمات و ایجاد امنیت و عزت ایرانیان و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع از اخبار حج، خطیرتر از گذشته است؛ هم‌زمان با اولین اعزام زائران خانه خدا در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اخباری مبنی بر نداشتن مدیر یا حتی سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان حج و زیارت شنیده می‌شد تا جایی که هیچ‌کسی پاسخگوی اصحاب رسانه نبود.

پس از آن مشخص شد که وحید اسکندری سرپرست وقت روابط عمومی سازمان حج و زیارت صندلی خود را رها کرده و به جایگاه سابق خود در استان مرکزی بازگشته است و به عنوان مدیر حج و زیارت این استان فعالیت خود را ادامه می‌دهد؛ اما مشخص نیست چرا این اتفاق آن هم در زمان حساسی همچون برپایی حج ابراهیمی و اعزام زائران خانه خدا رخ داده است.

این امر در حالی است که در دوره مدیریت حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت تاکنون ۴ سرپرست روابط عمومی بر این بخش مدیریت کرده است.

از زمانی که سعید اوحدی مدیر سابق حج و زیارت به دلیل ۲ شغله بودن از سمت خود استعفا داد و سیدرضا صالحی‌امیری وزیر ارشاد وقت در تاریخ 6 دی‌ماه 1395 حمید محمدی را به عنوان سرپرست سازمان حج و زیارت منصوب کرد، روابط عمومی این سازمان ثبات را تجربه نکرد.

محمدی پس از طی کردن دوره سرپرستی، در 30 فروردین‌ماه سال 1396 به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت فعالیت خود را ادامه داد.

حمید محمدی در مدت یک‌سال و نیم مدیریت در سازمان حج و زیارت، چندین مدیر روابط عمومی منصوب کرده است به طوری که ابتدا «حجت‌الاسلام مهدی شهسواری» را از 6 دی‌‌ماه 1395 تا 17 اردیبشهت‌ماه 1396 به عنوان سرپرست روابط عمومی منصوب کرد.

پس از 4 ماه فعالیت وی، «سیدابراهیم اسداللهی» به عنوان سرپرست روابط عمومی این سازمان انتخاب شد. وی نیز تا 2 دی‌ماه سال گذشته در این مسؤولیت بود اما کمتر از 9 ماه وی نیز از ادامه فعالیت در این سمت بازماند و از دوم دی‌ماه سال 1395 تا اواخر تیرماه سال جاری «وحید اسکندری» به عنوان سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت بود.

هم‌اکنون نیز از 27 تیرماه سال جاری مسعود عالیخانی به عنوان سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت منصوب شده است.

در شرایط حساس فعلی و اوج اقدامات سازمان حج و زیارت در اعزام حجاج به بیت‌الله الحرام معلوم نیست که چه اتفاقاتی در این سازمان رخ داده که در مدت 1.5 سال ۴ مدیر بر صندلی روابط عمومی و امور بین‌اللل نشسته‌اند.

شاید برخی دخالت‌های صورت گرفته در امورات روابط عمومی منجر به ناراحتی شده و مدیران این بخش را مجبور به کناره‌گیری یا استعفا یا قهر کشانده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها