مشاور نواز شریف زندانی شد

یک دادگاه مبارزه با موادمخدر در پاکستان مشاور نخست‌وزیر سابق محبوس این کشور را به اتهام سوءاستفاده به حبس ابد محکوم کرد.

مشاور نواز شریف زندانی شد

یک دادستان دولتی پاکستان سه روز مانده به انتخابات پارلمانی حبس ابد مشاور نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان را که بابت فساد زندانی است اعلام کرد.

اتهامی که به حنیف عباسی وارد شده است، او را از رقابت در انتخاباتی بیرون انداخت و ضربه‌ای دیگر به حزب مسلم لیگ نواز پاکستان متعلق به شریف وارد می‌آورد. این حزب، ارتش قدرتمند پاکستان را به نفوذ در قوه‌قضاییه با هدف دور نگه داشتن او از انتخابات متهم می‌کند.

پرونده مشاور سابق نواز شریف به سال ۲۰۱۰ مربوط است که او به فروش ۵۰۰ کیلوگرم ماده افدرین که برای ساخت متامفتامین متهم شد.

طبق اعلام دادستانی پاکستان، اتهامات علیه حنیف عباسی به اثبات رسیده است. او به حبس ابد محکوم شد و هفت متهم دیگر تبرئه شدند. یکی از تبرئه‌شدگان پسر یوسف رضا گیلانی، دیگر نخست‌وزیر سابق پاکستان است.

نواز شریف که سه دوره نخست‌وزیر بود، سال گذشته با حکم دیوان عالی برکنار شد و به اتهام فساد ۱۰ سال حبس گرفت. برادر نواز شریف که ریاست این حزب را به دست گرفته است، حکم دادگاه را "تبعیض‌آمیز" توصیف کرد.

تحولات پیش از انتخابات پارلمانی پاکستان از ایجاد رقابت سنگین میان مسلم لیگ نواز و حزب عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان با حزب مردم پاکستان متعلق به بینظیر بوتو خواهد بود.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها