هوش مصنوعی به بازار مسکن آمد

علی اسلامی‌بیدگلی در نشست خبری سامانه هوشمند املاک کشور (کیلید) گفت: مهم‌ترین رکن این راهکارها شفافیت اطلاعات است که وزیر راه و شهرسازی طی هفته‌های اخیر بر این موضوع تاکید کرده است.

هوش مصنوعی به بازار مسکن آمد

وی با بیان این‌که پایبندی به اصول بازار رقابتی و عدم دخالت دولت پیش‌نیاز تعادل بخشی به بازارهای اقتصادی است، افزود: شفاف‌سازی و آگاهی رسانی به مردم یکی از سیاست های 9گانه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن است. در این زمینه نیز سامانه‌های اینترنتی املاک از جمله کیلید می‌توانند این شفاف سازی را با استفاده از هوش مصنوعی و بدون نیاز به اظهارنظرهای سطحی که باعث ایجاد حباب های کاذب قیمتی می‌شود، برای مردم فراهم کنند.

وی با بیان این که طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب بهمن ماه 1387، هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آنکه قانون منع کرده باشد، تصریح کرد: اطلاعات مربوط به معاملات املاک بدون افشای اطلاعات طرفین معامله، مصداق اطلاعات عمومی ذکر شده در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده و همه شهروندان ایرانی حق دسترسی به آن را دارند.

مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این‌که سامانه‌های هوشمند ارائه اطلاعات بازارهای اقتصادی از جمله مسکن باعث تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درست ذی‌نفعان و ذی‌ربطان این بخش می‌شود، گفت: توسعه کسب‌ و کارهای اینچنینی در نهایت باعث استفاده درست مردم و دولت از اطلاعات واقعی بازار شده و از بسیاری نابسامانی‌ها که عامل روانی دارد، جلوگیری می‌کند.

اسلامی تاکید کرد: استفاده از هوش مصنوعی ،GIS و سایر فناوری‌های مدرن می تواند تصمیمات ملکی را به سوی تصمیمات هوشمند و بدون هیجان و احساسات کاذب هدایت کند.

به گفته وی، ایجاد بازارگاه الکترونیکی مسکن به عنوان رابطی بین عرضه کنندگان، متقاضیان مسکن و بانک مسکن در کشور عمل می‌کند.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها