سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ رشد اقتصاد جهان را نیم درصد کاهش می‌دهد

صندوق بین المللی پول هشدار داد، موج اخیر تعرفه های تجاری به شکل قابل توجهی به رشد اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.

سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ رشد اقتصاد جهان را نیم درصد کاهش می‌دهد

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول که در نشست وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین حضور یافته هشدار داد که محدودیت های تجاری موجود تولید اقتصاد جهانی را به میزان نیم درصد کاهش خواهد داد.

در گزارشی که صندوق بین المللی پول برای این نشست تهیه کرده خاطر نشان شده که رشد اقتصاد جهانی ممکن است در سال های 2018 و 019 به اوج خود یعنی 3.9 درصد برسد، اما به دلیل بالا گرفتن تنش های تجاری، ریسک های کاهشی افزایش یافته است.

این اظهارات لاگارد مدت کوتاهی پس از آن مطرح شد که استیون منوچین، رئیس خزانه داری آمریکا اعلام کرد، جنگ تجاری هنوز هیچ تاثیر «کلانی» بر اقتصاد آمریکا نداشته است. منوچین گفته، هرچند برخی تاثیرات «خیلی کوچک» نظیر تعرفه های تلافی جویانه علیه سویا، خرچنگ و مشروب آمریکایی ایجاد شده، اما وی معتقد نیست که این تعرفه ها مانع از دستیابی آمریکا به رشد پایدار 3 درصدی در سال جاری میلادی شود.

منوچین افزود: «من همچنان فکر می کنم، از نقطه نظر کلان، (جنگ تجاری) هیچ تاثیر منفی ای بر رشد بسیار مثبت اقتصادی ما نداشته است.»

دولت آمریکا در نشست وزرای دارایی گروه 20 تلاش کرد تا برای به دست آوردن اهرم فشار بیشتر در جنگ تجاری با چین، اروپا و ژاپن را برای انعقاد قراردادهای تجارت آزاد متقاعد سازد، اما این تلاش های واشنگتن با مقاومت فرانسه مواجه شد.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها