۸ هزار چاه نیمه عمیق غیرمجاز در تالش/احداث سد لاستیکی ضروری است

تالش- مدیر امور آب منطقه ای غرب دور(گیلان) با اشاره به وجود هشت هزار چاه نیمه عمیق غیرمجاز در این شهرستان، برضرورت احداث سد های لاستیکی برای جبران کمبود منابع آبی در این شهرستان تأکید کرد.

۸ هزار چاه نیمه عمیق غیرمجاز در تالش/احداث سد لاستیکی ضروری است

بهرام بهرام پور با بیان اینکه شهرستان تالش ۲۴هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و این مقدار می طلبد که ما ۲۴ هزار لیتر در ثانیه آب داشته باشیم، اظهارکرد: با توجه به کاهش محسوس نزولات جوی، ۷۰ درصد از رودخانه های شهرستان تالش با کم آبی مواجه شده اند و در این میان مسئولان با همدلی در تلاش هستند تا مانع آسیب به محصولات کشاورزی و مردم شوند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تالش ۶ هزار و ۳۰۰ حلقه چاه مجاز نیمه عمیق و ۸ هزار چاه نیمه عمیق غیرمجاز فعالیت دارند، افزود: شهرستان تالش دارای ۱۱ رودخانه اصلی و ۳ هزار دهنه چشمه می باشد که اکثر آنها در بالا دست هستند.

بهرام پور با یادآوری فعالیت پنج ایستگاه پمپاژ در تالش و وجود ۱۸ پهنه آب بندان با ۷۰ هکتار مساحت که حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را پوشش می دهند، گفت: ۵۸ حلقه چاه قدیمی نیمه عمیق در شهرستان تالش وجود دارد که آب منطقه ای آنها را بازسازی و لایروبی کرد.

به گفته این مسئول ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تالش تحت پوشش ۱۲۰حلقه چاه عمیق هستند.‌

پیش بینی احداث ۲ سد لاستیکی در تالش توسط آب منطقه ای

مدیر امور آب منطقه ای غرب دور(گیلان) اظهار کرد: آب منطقه ای در سال جاری برای آمادگی در زمینه منابع آبی در مجموع ۷ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی با اشاره به ضرورت مکان یابی و ساخت آب بندان در شهرستان تالش و زود بازده بودن آنها و همچنین تبدیل انهار سنتی به مدرن، افزود: احداث سدهای مخزنی، سدهای لاستیکی و دیوار حفاظتی رودخانه ها در شهرستان تالش بسیار مهم و ضروری است و در این رابطه احداث دو سد لاستیکی در برنامه مطالعاتی شرکت آب منطقه ای قرار گرفته است.

بهرام پور با بیان اینکه تالش در راه اندازی چاه های عمیق رتبه اول در سطح استان گیلان را دارد، اظهارکرد: بزرگترین مشکل آب منطقه ای در شهرستان تالش عمر بالای ۲۰ سال چاه های عمیق است که در حین فعالیت با افت و ماسه دهی مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: احداث سد های لاستیکی در برنامه میان مدت آب منطقه ای در شهرستان تالش است تا کمبود آب در آینده را جبران کرده و سال های آبی آتی را بهتر مدیریت کنیم.


منبع: مهر

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها