لاریجانی: قدرت بازدارندگی ایران نتیجه تلاش‌های دوره بازسازی درونی بنیه دفاعی است

علی لاریجانی گفت: ملت و همه بخش‌های حکومت می‌توانند این فضا را به دوره بازسازی درونی اقتصادملی تبدیل کنند.

لاریجانی: قدرت بازدارندگی ایران نتیجه تلاش‌های دوره بازسازی درونی بنیه دفاعی است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 3‌1تیر) پارلمان در نطق پیش از دستور خود در سخنانی با اشاره به دوره جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و خروج این کشور از برجام، گفت: ملت و همه بخش‌های حکومت می‌توانند این فضا را به دوره بازسازی درونی اقتصادملی تبدیل کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: شما به خوبی به خاطر دارید، در دوره جنگ تحمیلی، تحریم‌های نظامی ملت را مصمم کرد که در تکنولوژی‌های مربوطه، مخصوصا در زمینه موشک، روی دانش خود تمرکز کند.

رئیس مجلس اضافه کرد: در دوره‌ای مجبور بودیم با صبر و استقامت سپری کنیم تا به ساخت انواع موشک‌ها مسلط شویم. امروز ایران از قدرت بازدارندگی دفاعی برخوردار شده و مناقشه آنان دیگر تهدید جنگ علیه ایران نیست. بلکه سخن از کاستن بُرد موشک به میان می‌آورند.

**قدرت بازدارندگی ایران، نتیجه تلاش‌های دوره بازسازی درونی بنیه دفاعی است

لاریجانی با تأکید بر اینکه قدرت بازدارندگی دفاعی ایران، نتیجه تلاش‌های آن دوره بازسازی درونی بنیه دفاعی است، گفت: به همین منوال، دوره تمرکز بر حل مسائل درونی اقتصاد ملی، این رهآورد را در آینده خواهد داشت که پس از آن، دیگر آمریکا با ایرانِ امروز مواجه نیست که با تهدید تحریم اقتصادی، قدرت زورگویی پیدا کند، بلکه با اقتصادی مقاوم، زاینده و مسلط بر تکنولوژی‌های مورد نیاز مواجه خواهد شد.

** لازمه توفیق در تحریم تحلیل مشترک در کشور است

وی ادامه داد: لازمه توفیق در دوره این تحریم‌ها این است که، اولا یک تحلیل مشترک در کشور وجود داشته باشد و به جای تحلیل‌‌های سطحی سیاسی و خط‌بازی، به توسعه درونی کشور توجه شود. ثانیا بسترهای توسعه درونی کشور از نظر ایجاد فضای تلاش علمی و تکنولوژیک برای جوانان، به‌خصوص افرد تحصیل‌کرده فراهم شود و چون زمینه استفاده از امکانات بیرونی کمتر فراهم است، تکیه بخش‌های مختلف به‌طور طبیعی به سوی توانمندی‌های درونی سوق می‌یابد و باید از این فرصت بهره جُست.

رئیس مجلس تصریح کرد: ثالثا چالش‌های مهم کشور با همکاری دولت و مجلس به سوی راه‌حل‌های علمی سوق یابد و به جای اقدامات زودگذر و شعاری، مشکلات با بهره جُستن از آرای صاحب‌نظران، به راه‌حل برسد.

لاریجانی همچنین به مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌‌های تخصصی پارلمان نیز توصیه کرد که زمینه‌های بازسازی درونی اقتصادی را مبنای بررسی‌های خود قرار دهند و اظهار داشت: کلید کار در این است که اولا ضوابط و مقررات حضور جوانان در عرصه توسعه کشور آسان و نیازهای قوانینی جدید برای این دوره فراهم شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها