پرداخت تسهیلات در رونق روستاهای خراسان جنوبی بسیار موثر است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در رونق روستاهای خراسان جنوبی بسیار موثر است گفت: هدف اصلی طرح پرداخت تسهیلات به روستاییان است.

پرداخت تسهیلات در رونق روستاهای خراسان جنوبی بسیار موثر است

نظر افضلی شامگاه شنبه در کارگروه مشترک اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس ده‌گردشی‌هایی که در دو هفته اخیر انجام شد متوجه شدیم مردم از وام‌ها و تسهیلات اعطایی خبر ندارند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در رونق روستا بسیار موثر است خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح پرداخت تسهیلات به روستاییان است.

افضلی با گلایه از اینکه در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی و کرمان درد مردم وثیقه است که این مشکل باید برطرف شود یادآور شد: سرمایه‌هایی که در تسهیلات سرازیر می‌شود باید به نحو مطلوب استفاده شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سخت‌گیری نکنند تا مبلغ بیشتری جذب شود اظهار داشت: باید مشکل وثیقه برای اعطای وام برطرف شود.

نماینده مردم فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: مصوبه‌ای در مجلس وجود داشت که وام‌های زیر 100 میلیون تومان بدون سود تسویه شود.

محمدرضا امیرحسنخانی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان هزینه شد و در بودجه 97 این امر را لحاظ کردیم اما متأسفانه اغلب کشاورزان گلایه‌مند هستند این موضوع در استان اجرایی نمی‌شود و سرمایه قفل شده به بانک‌ها برگشته است.

نماینده مردم فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اغلب کشاورزان وامی که بر می‌دارند هر سال تمدید می‌کنند و این طرح در خراسان جنوبی اجرایی نمی‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری نیز در این جلسه با بیان اینکه هر چه تسهیلات بدهیم تا مهارت نباشد کارایی ندارد اظهار داشت: تاکنون تفاهم نامه 3 جانبه‌ای منعقد شده است که متأسفانه این تفاهم نامه عملکرد خوبی به لحاظ تحقق نداشته است و به پرداخت خاصی منجر نشده است.

حامد حسینی یادآور شد: پروژه های مشارکتی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم روستایی، به چند پروژه مشارکتی در مرز از این معاونت تسهیلاتی پرداخت شد اما به هر دلیلی موفق به بهره‌برداری نشده است و نیاز به کمک دارند که اگر کمک نشود کمک‌های اولیه نیز هدر می‌رود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه 3 جانبه در بحث اشتغال‌زایی در مناطق محروم سهمیه خراسان جنوبی 20 میلیارد تومان بوده است.

عالیه خواجوی افزود: این 20 میلیارد تومان مربوط به بانک پارسیان و مربوط به تفاهم نامه استانداری و بانک ها است که 10 میلیارد تومان آن مربوط به شهرستان نهبندان و 10 میلیارد تومان مربوط به سایر استان ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته 32 وام به مبلغ 31 میلیارد و 700 میلیون تومان به بانک پارسیان معرفی شده است که تاکنون از این تعداد 3 طرح به مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون تومان آماده پرداخت است و یک طرح به مبلغ 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه 5 طرح به مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون تومان در دست بررسی است گفت: پرداخت تسهیلات از بانک پارسیان در سطح کشور کند صورت می گیرد و تفعیض اختیار تا سقف 600 میلیون تومان به استان اختیارات داده شده است.

خواجوی گفت: همچنین 47 میلیارد تومان سهیمه 41 طرح مصوب شده است که تاکنون 226 میلیارد و 300 میلیون تومان به 46 طرح پرداخت شده است.


منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها