کاهش همزمان صادرات نفت ایران و لیبی، خبری بد برای ایتالیا

اختلالات در عرضه نفت لیبی تاثیری منفی بر ایتالیا، یکی از مشتریان اصلی نفت این کشور گذاشته، اما آمریکا با وضع تحریم های نفتی علیه ایران موجب شدید تر شدن این فشار بر ایتالیا خواهد شد.

کاهش همزمان صادرات نفت ایران و لیبی، خبری بد برای ایتالیا

آمارهای تجاری موسسات تامسون رویترز و کپلر نشان می دهد، در حالی که صادرات نفت لیبی به ایتالیا در ماه های اخیر کاهش یافته، واردات نفت این کشور ایتالیایی از آمریکا افزایش یافته است.

در ماه ژوئن، ایتالیا 4.93 میلیون بشکه، معادل 165 هزار بشکه در روز از آمریکا نفت خریده است. این نشان دهنده افزایش 3.3 میلیون بشکه ای نفت صادراتی آمریکا به ایتالیا در ماه می و رشد 1.9 میلیون بشکه ای در ماه آوریل است. موسسه کپلر پیش بینی کرده که در ماه جولای آمریکا 2.14 میلیون بشکه نفت به ایتالیا صادر کند.

در سوی دیگر، صادرات نفت لیبی به ایتالیا از 9.73 میلیون بشکه در ماه می به 3.45 میلیون بشکه در ماه ژوئن کاهش یافته است.

لیبی در اواسط ماه جولای پس از هفته ها تعطیلی، بنادر نفتی شرقی خود را بازگشایی نمود، اما چند روز بعد به دلیل انجام یک حمله و ربایش کارکنان نفتی این روند متوقف شد.

کاهش صادرات نفت لیبی به خصوص از این جهت در مقطع زمانی بعدی اتفاق می افتد که ایتالیا به دلیل تحریم های آمریکا وادار شده خرید نفت خود از ایران را کاهش دهد. منابع تجاری در ایتالیا که معمولا از ایران نفت خریداری می کنند به موسسه پلاتس گفته اند، خرید نفت از ایران در ماه اوت احتمالا آخرین خرید آنها خواهد بود، زیرا موانع مالی، کشتیرانی و بیمه ای ناشی از تحریم ها خرید نفت از ایران را برای پالایشگاه های اروپایی دشوار خواهد ساخت.

کاهش عرضه نفت لیبی و تحریم های نفتی علیه ایران در حال افزایش صادرات نفت خام آمریکاست.

منبع: تسنیم

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها