آب نرسد، جمعیت کوچ می کنند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به مشکلات تامین آب ایذه و باغملک نیز تصریح کرد: اگر تا سه سال و نیم دیگر آب از طریق رودخانه کارون به شهرستان های ایذه و باغملک نرسد حداقل ۵۰ درصد جمعیت این مناطق باید کوچ کنند

آب نرسد، جمعیت کوچ می کنند

هدایت‌الله خادمی در شواری اداری شهرستان باغملک که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت ایذه و باغمک از نظر زیرساختی یکسان است و تاکنون نگاه چندانی به این مناطق نشده است. باغملک پیش از این معروف به داشتن مردمانی شاد بود و شاید وضعیت بهداشتی و درمانی آن زمان نیز بهتر از امروز بود اما دولت‌های مختلف برای این شهرستان کاری نکردند و توزیع متوازن وجود نداشت اما دولت فعلی در دو سال گذشته برای این منطقه اقدامات خوبی انجام داد و کارهای اساسی منطقه را که انجام نشده بود شروع کرد که جای تقدیر دارد. یکی از این پروژه‌ها ساخت جاده است که اکنون بزرگترین پروژه راهسازی ایران در این منطقه در حال انجام است. ساخت بیمارستان باغملک نیز در همین دولت آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلات تامین آب ایذه و باغملک نیز تصریح کرد: اگر تا سه سال و نیم دیگر آب از طریق رودخانه کارون به شهرستان های ایذه و باغملک نرسد حداقل ۵۰ درصد جمعیت این مناطق باید کوچ کنند. ما در ایذه ۳۵۰ متر حفاری کردیم و به آب نرسیدیم. اگر از ایذه و باغملک چند کیلومتر فاصله بگیریم آنتن‌دهی موبایل دچار مشکل می‌شود. روستاهای ما نیز نه تلفن ثابت و نه موبایل دارند. اینترنت و تلفن کالاهای پرمصرفی هستند که درآمد زیادی برای کشور دارند اما مردم ما محرومند و این محرومیت مشکل ایجاد می‌کنند. یکی از این مشکلات عدم امکان دسترسی به اطلاعات است.

وی با اشاره به لزوم انتخاب مدیران کارآمد نیز گفت: اداره یک شهرستان نیاز به منابع انسانی، چارت، و منابع مالی دارد تا اگر مشکلی وجود دارد اصلاح شود، اما ما این را نداریم. ما انقلاب کردیم و جنگیدیم و انتظار داریم افرادی که زیردست بخشدار هستند یک دهم او فعال باشند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزود: ما ملتی هستیم که پیرو امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند. فساد اقتصادی یک بیماری است که اگر جلوی آن ‌را نگیریم به همه جا می زند و اکنون این اتفاق افتاده است. این تقصیر ما است و اصلا نباید انتظار داشته باشیم آمریکا به ما کمک کند. دشمن ترین کشور با آمریکا کشور چین است که بدون کمک آمریکا اقتصاد آن رشد بسیاری کرده است.

وی اظهار کرد: ما اگر پیرو حکومت حضرت علی(ع) هستیم، فرزندان مسئولین کشوری نباید جایی باشند که به آن کشور دشمن می‌گوییم. برخی آقایان اکنون فرزندانشان اقامت آمریکا را دارند. اگر فرزند ترامپ به ایران بیاید ما او را به جرم جاسوسی دستگیر نمی‌کنیم؟

منبع:ایسنا

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها