تلاش سفیر فرانسه در صنعا در حمایت از طرح سازمان ملل

سفیر فرانسه در یمن تاکید کرد، هیچ راه‌حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد و مذاکره سیاسی درباره تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه طرف‌ها تنها راه واقعی خروج از بحران است.

تلاش سفیر فرانسه در صنعا در حمایت از طرح سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری سبأ وابسته به جنبش انصارالله یمن، کریستین تیستو، سفیر فرانسه در یمن در دیدار با هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هدف از سفرش به صنعا را شرح موضعگیری پاریس در خصوص بحران یمن اعلام و تاکید کرد: باورم بر این است که هیچ راه‌حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد و مذاکره سیاسی درباره تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه طرف‌ها تنها راه واقعی خروج از بحران است.

سفیر فرانسه در یمن بر حمایت کامل کشورش از تلاش‌های مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل تاکید و از موضعگیری صنعا و استقبال آن از مذاکرات تقدیر کرد.

تیستو با اشاره به نتایج کنفرانس اخیر پاریس بر اهمیت آزادی دستیابی به تمامی بنادر و در راس آنها بندر حدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا جهت سهولت بخشیدن به روند امدادرسانی‌های پزشکی و فعالیت‌های انسانی تاکید کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار بار دیگر تاکید کرد: شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی موافق با صلح و دستیابی به سازشی سیاسی برای پایان دادن به جنگ و محاصره است.

وی با اشاره به اینکه از فرانسه انتظار می‌رود نقش بیشتری در حمایت از اقدامات گریفیتس ایفا کند، از پاریس و شرکت‌های اسلحه‌سازی فرانسه خواست فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ائتلاف عربی را متوقف کنند.

منبع: ایسنا

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها