صید میگو در آب‌های استان بوشهر سوم مرداد آغاز می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تعیین زمان آغاز صید میگو در کمیته مدیریت صید استان خبر داد و گفت: صید میگو برای قایق‌ها از سوم مرداد و لنج‌ها از پنجم مرداد در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر آغاز می‌شود.

صید میگو در آب‌های استان بوشهر سوم مرداد آغاز می‌شود

عباسعلی زنده‌بودی از تشکیل جلسه کمیته‌ مدیریت صید برای تعیین زمان صید میگو در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت:برای پایش ذخایر میگو در آب‌های ساحلی استان سه گشت تحقیقاتی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه زمانی که اندازه 70 درصد نمونه میگوهای بررسی شده در این گشت‌های پژوهشی بیش از 12 سانتیمتر باشد، صید آزاد می‌شود گفت:کمیته مدیریت صید پس از بررسی گشت‌های تحقیقاتی زمان صید میگو در استان بوشهر از سوم مرداد ماه برای قایق‌ها و پنجم مرداد برای لنج‌ها تعیین کرد.

وی با بیان اینکه قایق‌های صیادی مانند سال‌های گذشته زودتر از لنج‌داران صید میگو را آغاز می‌کنند تصریح کرد: قایق‌هایی که دارای مجوز صید میگو هستند سوم مرداد و لنج‌های صیادی نیز پنجم مرداد ماه صید میگو را در آبهای استان بوشهر آغاز می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پایان اجرای طرح دریابس همزمان با آغاز صید میگو خبرداد و خاطر نشان کرد: طرح دریابست یا ممنوعیت صید که برای حفظ ذخایر آبزیان در آب‌های استان بوشهر آغاز شده بود سوم مرداد به پایان می‌رسد.

زنده‌بودی با تاکید بر صید میگو با مشارکت شناورهای دارای مجوز صید افزود: پارسال هشت هزار صیاد استان بوشهر با 990 قایق و لنج در این عرصه شیلاتی مشارکت و یک‌هزار 680 تن میگو صید کردند.

وی میگوی ببری سبز را بهترین گونه میگوی خلیج فارس دانست و تصریح کرد: بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.

مدیرکل شیلات استان با درخواست از صیادان برای پرهیز از صید در مناطق ممنوعه گفت: مناطق ممنوعه که زیستگاه نوزادگاه‌های میگو است شامل محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و عمق کمتر از 5 متر، اطراف مُطاف، عمق کمتر از 10 متر و زیست گاه‌های مصنوعی شامل مُنگُف، یَروَل، گناوه، دیر و جزیره خارک و منطقه خور ایاز در شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی است.


منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها