کشف بیش از ۱۵ هزار شئ تقلبی در لرستان؛ ۱۳۵ نفر دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه ۱۵ هزار و۶۰۰ شی تقلبی در استان لرستان کشف شده است، گفت: ۱۳۵ نفر در حوزه میراث دستگیر شدند.

کشف بیش از ۱۵ هزار شئ تقلبی در لرستان؛ ۱۳۵ نفر دستگیر شدند

سرهنگ عباس دولتشاهی ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی میراث فرهنگی لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اخیرا برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ سازی، مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت برون سازمانی برای حفاظت از آثار تاریخی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان پنج هزار اثر تاریخی وجود دارد، افزود: از این تعداد 2400 اثر ثبت ملی شده است، لرستان یک شانزدهم ثبت آثار ملی کشور را در خود جای داده است اما به تناسب این ظرفیت تجهیزات و امکانات نداریم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: سال گذشته به 6000دانش‌آموز و 2000 دانشجو در قالب 180 کلاس درس در حوزه میراث فرهنگی آموزش ارائه شد و سال 96 با اقدامات انجام شده 25 دستگاه فلزیاب کشف کردیم، قبلا نیز 187 دستگاه فلزیاب را کشف و تحویل داده بودیم.

وی با اشاره به کشف 270 شی تاریخی در لرستان در سال 96، گفت: 15 هزار و600 مورد شی تقلبی نیز در استان کشف شد و در مواردی 80 هزار سرکشی از آثار تاریخی استان انجام گرفت.

دولتشاهی با اشاره به بررسی 104 پرونده و 135 دستگیری در حوزه میراث اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم که ایجاد ماهواره‌های سنجنده در مناطقی از استان انجام شود چون به دلیل تعداد زیاد آثار در مناطق صعب‌العبور، به هیچ عنوان‌ نمی‌توانیم پاسخگوی حفاظت از آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در لرستان هزار و 60 نیروی کار در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد که باید تبدیل وضعیت شوند، خاطرنشان کرد: این افراد تا 12 سال سابقه کار داشته، ماموریت خطرناک دارند و سلاح حمل می‌کنند که باید تغییر وضعیت یابند.


منبع: تسنیم

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها