قضاوت اشتباه درباره همسر یک جانباز

«آرایش نسبتاً غلیظ» فیلمنامه‌ای با موضوع قضاوت اشتباه درباره همسر یک جانباز است.

قضاوت اشتباه درباره همسر یک جانباز

مسعود شعبانی که با فیلمنامه «آرایش نسبتا غلیظ» در بخش «ایده، طرح و فیلمنامه‌های کوتاه» دوره دوم این رویداد هنری شرکت دارد، درباره فیلمنامه خود گفت: در این اثر به زندگی خانم میانسالی پرداختم که همسرش جانباز است و مشکل شیمیایی و اعصاب و روان دارد. این خانم در محیط کار و برخورد با اطرافیان مورد قضاوت و پیش‌داوری‌هایی قرار می‌گیرد که کاملا نادرست است. او که نمی‌خواهد ارزش و مقام والای همسرش به چالش کشیده شود در برابر این رفتارها سکوت می‌کند.

وی درباره انتخاب و نگارش این موضوع، اظهار داشت: این قشر آدم‌ها مظلوم واقع شده‌اند. جانبازان و خانواده‌هایی که زندگی سختی را سپری می‌کنند ولی عده‌ای که از واقعیت زندگی این اشخاص بی‌خبرند بسیار راحت به قضاوت می‌پردازند و فکر می‌کنند آن‌ها بهترین امکانات را در اختیار دارند در حالی که به هیچ عنوان این طور نیست.

شعبانی ادامه داد: با توجه به این واقعیت وظیفه خودم می‌دانستم با کوچک‌ترین کاری که می‌توانم انجام بدهم فیلمنامه‌ای با این محوریت بنویسم. البته برایم مهم بود که دچار کلیشه نشوم و شعار ندهم بلکه حقیقت زندگی این افراد را در نظر بگیرم.

این فیلمنامه‌نویس درباره دلیل حضور در دومین جشنواره فیلم ایثار، توضیح داد: شناخت کلی از این رویداد داشتم. با توجه به شرایط جشنواره و محتوای فیلمنامه‌ای که نوشتم در آن شرکت کردم. این جشنواره مسیر خوبی را آغاز کرده و امیدوارم بخش‌های دیگری به آن اضافه شود و شاهد اکران فیلم‌های بلند نیز باشیم. همچنین برگزاری کارگاه که موجب پربارتر شدن آن خواهد شد.

دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با دبیری سیدمرتضی حسینی در روزهای 30 و 31 تیرماه با اکران بیش از 60 فیلم در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار می‌شود.


منبع: فارس

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها