جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به شمخانی نامه زدند

جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه خطاب به شمخانی اعلام کردند: اساتید انقلابی از شما انتظار دارند این روند ایجاد شده در بازرسی از نوامیس علمی کشور را متوقف کنید.

جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به شمخانی نامه زدند

جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در واکنش به اظهارات وزیر علوم مبنی براینکه بازدید آژانس از دانشگاه‌ها طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده، طی نامه‌ای به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشتند: ادعای وزیر علوم بعد از مدتها انکار و متوجه کردن تهمت به سمت شما و عدم تکذیب حضرتعالی نگرانی جامعه اساتید را بیش از پیش نموده، ما انتظار داشتیم که حتی با فرض فشار شدید بین المللی برای بازرسی مراکز علمی و تحقیقاتی حضرتعالی به حمایت از ما اساتید برخواسته و هرگز اجازه این توهین به جامعه علمی را به دشمن ندهید، همچنین اساتید انقلابی از شما انتظار دارند این روند ایجاد شده در بازرسی از نوامیس علمی این کشور را متوقف ساخته و پاسخ شفاف در این رابطه به آنها و مردم بدهید.

متن این نامه در ادامه آمده است:

« بسمه تعالی
رهبر معظم انقلاب: یک نمونه از زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان و محققان ایرانی است و همانگونه که قبلاً هم گفته شد، اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد. من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.

جناب آقای شمخانی

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی

چند روزی است که خبر بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشور به شدت اساتید انقلابی و متعهد کشور را نگران کرده است و متاسفانه علیرغم اعتراضات و انتقادات صورت گرفته دانشگاهیان و چهره‌های دلسوز انقلاب تا به امروز پاسخ شفافی به این اتفاقات داده نشده است.

جناب آقای شمخانی

اساتید انقلابی دانشگاه جنابعالی را از مسئولان متعهد و انقلابی می‌دانند که همواره در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع از میهن اسلامی‌مان تلاش کرده و از جان مایه گذاشته اید، اما اخیرا وزیر علوم طی اظهاراتی بعد از تکذیب و در نهایت تائید خبر بازدید بازرسان آژانس از دانشگاه‌های کشور اعلام کردند که این بازرسی‌ها بدون اطلاع وی بوده و اجازه بازرسی از جانب شورای عالی امنیت داده شده است!... اما به راستی این کدامین مسئله امنیتی است که با ورود جاسوسان بین المللی به اتاق کار و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های پژوهشی اساتید، حل می‌شود؟

جناب آقای شمخانی

البته ما اساتید دانشگاه‌ها خیلی بعید می‌دانیم که چنین عملکرد ذلیلانه ای از جانب آن مقام شجاع و محبوب صادر شده باشد اما ادعای وزیر علوم بعد از مدتها انکار و متوجه کردن تهمت به سمت شما و عدم تکذیب حضرتعالی نگرانی جامعه اساتید را بیش از پیش نموده است.

جناب شمخانی

بی شک شما از ذخائر این نظام بوده و رشادت‌های شما در بحبوبه های خطر و هشت سال دفاع مقدس هرگز از خاطر خاطر تاریخ پر افتخار فراموش نخواهد شد ... ما اساتید دانشگاه‌ها انتظار داشتیم که حتی با فرض فشار شدید بین المللی برای بازرسی مراکز علمی و تحقیقاتی حضرتعالی به حمایت از ما اساتید برخواسته و هرگز اجازه این توهین به جامعه علمی را به دشمن ندهید. واقعا این کدامین دستگاه تصمیم گیرنده دولتی است که در چنین سطوح کلانی چنین تصمیمات خطا و خطرناکی را می گیرد و احدی از این دستگاه بازخواست نمی کند.

جناب آقای شمخانی

حضرتعالی که همواره در خط ولایت گام برداشته‌اید به خوبی از این فرمایش مقام معظم رهبری مطلعید که فرمودند «اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد، من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند» پس چگونه است که عده ای از جاسوسان و بیگانگان برای بازرسی از دانشگاه ‌ها قد علم کرده اند و در مقابل آنها سکوت می شود؟

برادر عزیز و انقلابی جناب آقای شمخانی، حضرتعالی مدتها عهده دار مسئولیت وزارت دفاع بودید و می دانید که بسیاری از پروژه های وزارت دفاع در همین دانشگاه ها و توسط همین اساتید به سرانجام رسیده است لذا اتاق کار و مرکز تحقیقات اساتید دانشگاه ها جزو ناموس این ملت بزرگ به شمار می آیند، که قلب تپنده توسعه علمی در همین اتاق های ساده و به ظاهر بی زرق و برق می تپد.

با عنایت به این مطلب اساتید انقلابی دانشگاه از شما انتظار دارند این روند ایجاد شده در بازرسی از نوامیس علمی این کشور را متوقف ساخته و پاسخ شفاف در این رابطه به آنها و مردم بدهید.

مطمئن باشید در صورت ادامه این روند مسببان این اتفاق باید در پیشگاه خداوند متعال و مردم انقلابی پاسخگوی هرگونه خسارت احتمالی باشند.»

منبع: خبرگزاری فارس

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها