راه‌آهن خواف ـ هرات امسال به بهره‌برداری می‌رسد/اتصال 3 استان به شبکه ریلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مسیر ریلی ایران به افغانستان طی سال جاری خبر داد و گفت: راه آهن خواف - هرات که از مجموع ریل‌های جدید کشور محسوب شده، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌آهن خواف ـ هرات امسال به بهره‌برداری می‌رسد/اتصال 3 استان به شبکه ریلی کشور

خیراله خادمی صبح امروز در جریان سفر به لرستان در جمع خبرنگاران این شهرستان در خصوص پروژه‌های ریلی کشور اظهار کرد: امسال احداث 391 کیلومتر بخش ریلی با اعتباری بالغ بر7 هزار میلیارد تومان در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و لرستان تا پایان سال به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مسیر ریلی ایران به افغانستان طی سال جاری خبر داد و افزود: راه آهن خواف ـ هرات که از مجموع ریل‌های جدید کشور محسوب می‌شود، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی با اشاره به اجرایی شدن دو پروژه مهم ریلی مهم در لرستان بیان داشت: اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور ازجمله سخت‌ترین پروژه‌های ریلی به حساب آمده که در حال حاضر با 36 درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پروژه دیگر شبکه ریلی شرقی ـ غربی کشور است که بخش راه آهن لرستان را به اصفهان اتصال می‌کند و اجرای آن در توسعه استان لرستان و همچنین کوتاه کردن بار ترانزیتی اصفهان به جنوب کشور موثر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این دو پروژه ریلی زمانی برای لرستان و کشور مفید هستند که به مسیر ریلی جنوب اتصال یابند و ترانزیت‌بار را از جنوب به سمت مرکز کشور هدایت کنند.


منبع: فارس

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها