واعظی‌آشتیانی: ترمیم کابینه بدون اجرای اقتصاد مقاومتى بی‌اثر است

امیررضا واعظی‌آشتیانی معتقد است که دولت با اقدام پوپولیستی ترمیم کابینه به دنبال فرار از پاسخگویی درباره شکست نگاه مدیریتی خود است.

واعظی‌آشتیانی: ترمیم کابینه بدون اجرای اقتصاد مقاومتى بی‌اثر است

امیررضا واعظی آشتیانی فعال اقتصادی و معاون اسبق وزیر صنایع با اشاره به اخبار مربوط به ترمیم کابینه توسط رئیس جمهور گفت: چه التزامى وجود دارد با ترمیم کابینه اصلاحات واقعی در بخش اقتصاد انجام گیرد. وقتى ساختار اقتصادى کشور معیوب است هرگونه اقدام عملى جنبه وصله پینه خواهد داشت و تغییری در اوضاع ایجاد نمی کند.

وی افزود، در ساختار معیوب کنونی نیروى انسانى ناکارآمد تربیت شده است که خود ساختار معیوب اقتصادى فعلی؛ حاصل بخشنامه ها، آئین نامه هاى ناکارآمد و ایجاد فضاى رانت و رشوه خوارى است که ساختار کنونی دولت در ایجاد آن نقش داشته است و قرار نیست با تغییر چند چهره حتی در سطح وزیر و به عنوان مثال نشستن معاون به جای رئیس چیزی تغییر کند.

واعظی آشتیانی تاکید کرد: نتیجه اینکه ترمیم کابینه اثر نخواهد داشت تا زمانیکه آسیب شناسى ساختارى و نوسازى اقتصاد کشور را در دستور کار قرار دهیم که همان اجرای عملی و واقعی اقتصاد مقاومتى است.

وی با انتقاد از طرح موضوعات سطحی در سطح بالای مدیریتی کشور تاکید کرد، یاد گرفته ایم همواره مشکلات را با نسخه هاى کوتاه مدت و به صورت پوپولیستى ترمیم کنیم و به مشکلات آینده اضافه کنیم و متاسفانه وضعیت کشور را تبدیل به کلافی سر در گم تبدیل کرده اند که حاصل اداره سلیقه ای کشور است که حتی نمی توانند نقطه کانونی تغییر را شناسایی کنند و به همین دلیل رو به تغییر چند چهره مدیریتی آورده اند که اثری بر اداره کشور نخواهد داشت.

واعظی آشتیانی در پایان گفت: وقتى براى کارامدى تعریف نداریم معنى ترمیم کابینه یعنى چه. وقتى حضور افراد خلاق، خوش فکر، جسور و انقلابی در مدیریت کشور جایگاه ندارند معنی ترمیم چه مفهومی دارد. وقتى قبیله گرایی، باند بازی و گروه گرایى ملاک انتخاب باشد؛ افراد دست چندم در صف پست قرار می گیرند، معنى ترمیم یعنى چه. مثلا تغییر برخى افراد کابینه چه اتفاق بزرگى را میخواهد رقم بزند. آیا مردم با تغییر کابینه بخصوص در بخش اقتصادى ثروت ضایع شده خود را دوباره به دست خواهند آورد.

منبع: تسنیم

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها