زندگی یکی از شهدای ارتش فیلم شد/ شهیدی که دست از مجاهدت بر نداشت

سمیه ذاکری اعلام کرد مستند «خشاب های خالی» با موضوع شهادت مصطفی اطاعتی ساخته می شود.

زندگی یکی از شهدای ارتش فیلم شد/ شهیدی که دست از مجاهدت بر نداشت

سمیه ذاکری کارگردان عرصه مستند درباره مستند «خشاب های خالی» گفت: آشنایی من با سوژه ساخت مستند «خشاب های خالی» به صورت اتفاقی و در زمان نگارش کتابی درباره شهدای ارتش شکل گرفت. داستان این مستند در مورد شهید مصطفی اطاعتی از شهدای ارتش بود که در ماجرای تشیع جنازه استاد نجات الهی در سال های انقلاب، اقدامی تاریخی انجام می‌دهد اما متاسفانه تا امروز این مساله، مورد توجه قرار نگرفته است.

این کارگردان ادامه داد: شهید مصطفی اطاعتی با توجه به اینکه افسر نیروی مخصوص ارتش بود و خارج از کشور آموزش دیده بود اما به صورت پنهانی برعلیه شاه فعالیت می کرد و اوج فعالیت های او در زمان تشییع استاد نجات الهی مشخص شد.

ذاکری اظهار کرد: او برخلاف دستوری که از شاه و مسئولان رژیم سابق برای قتل عام مردم گرفته بود به عوامل خود فرمان می دهد که فقط دستور او را اجرا کنند و بدون اینکه شاه و مسئولان رژیم سابق متوجه شوند اجازه می دهد مراسم تشییع جنازه به صورت کامل برگزار شود.

وی اضافه کرد: در نهایت نیز مصطفی اطاعتی در سال ۱۳۶۲ به همراه ۳۰ نفر از سرداران سپاه در ماجرای سیل سد کرج به شهادت می رسد. نکته جالب اینکه او در زمان حادثه به عنوان استاد در حال آموزش نیروهای خود برای حضور در جبهه های جنگ بوده است.

ذاکری عنوان کرد: کار ساخت این مستند از ابتدای سال ۱۳۹۶ آغاز شد و تحقیقات اولیه نگارش فیلمنامه مستند «خشاب های خالی» را نیز به صورت شخصی انجام دادم. در این میان، حدود یک سال هم طول کشید تا توانستیم خانواده شهید را پیدا کنیم و برای تولید مستند از آنها کمک بگیریم.

این کارگردان تصریح کرد: برای تولید هر چه بهتر این مستند با پزشک هایی که در جریان تشییع جنازه استاد نجات الهی حضور داشتند، تعدادی از همکاران او از جمله امیر پارسا، برخی از شاهدان تشییع و با خانواده شهید اطاعتی هم صحبت هایی را انجام دادیم.

ذاکری اظهار کرد: بخشی از این مستند از تصاویر آرشیوی روز تشییع استاد نجات الهی و حادثه سیل سد کرج تشکیل شده ایت که خیلی توانست در بهتر و کامل تر شدن این فیلم به ما کمک کند، البته منابع آرشیوی کار را به سختی به دست آوردیم.

این کارگردان در پایان گفت: در حال حاضر تولید مستند «خشاب های خالی» که طی پنج روز، تصویربرداری شده، تقریبا به پایان رسیده اما ساخت موسیقی آن باقی مانده است که آن هم به زودی انجام می شود.

منبع: مهر

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها