پردازنده مدیاتک هلیو A22 مجهز به چهار هسته 12 نانومتری معرفی شد

شرکت مدیاتک به تازگی از یک پردازنده میان رده رونمایی کرده است. مدیاتک هلیو A22 از 4 هسته پردازشی Cortex-A53 بهره می برد.

پردازنده مدیاتک هلیو A22 مجهز به چهار هسته 12 نانومتری معرفی شد

شرکت مدیاتک از پردازنده جدیدی از سری A رونمایی کرده است. این کمپانی در گذشته پردازنده های خود را در سری P و X در اختیار تولیدکنندگان قرار می داد. این چیپست برای محصولات میان رده بازار توسعه یافته است. به نظر می رسد مدیاتک هلیو A22 نمونه ارزان تر هلیو P22 است.

این چیپست دارای 4 هسته پردازشی ARM Cortex-A53 است و از رم های LPDDR3 و LPDDR4 بهره می برد. این تراشه به پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 مجهز شده است. این پردازنده از نمایشگر با رزولوشن اچ دی پلاس با نسبت تصویر 20:9 و از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 13 و 8 مگاپیکسلی و یا یک دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند.

این چیپست با لیتوگرافی 12 نانومتری توسعه یافته است. شرکت سازنده این پردازنده ادعا می کند که هسته های پردازشی و پردازنده گرافیکی مدیاتک هلیو A22 در مقایسه با رقبای خود به ترتیب 30 درصد و 72 درصد عملکرد بهتری دارند. یکی از رقبای Helio A22، پردازنده اسنپدراگون 425 است.

این پردازنده شرکت مدیاتک از قابلیت فیس آنلاک و NeuroPilot پشتیبانی می کند. این موضوع باعث می شود که توسعه دهندگان از قابلیت های هوش مصنوعی این پردازنده برای محصولات خود استفاده کنند. پردازنده هلیو A22 از شبکه ارتباطی LTE، دو سیم کارت و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند.

اولین گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده در گذشته معرفی شده است. قدرت شیائومی ردمی 6A را چیپست مدیاتک هلیو A22 تامین می کند. در حال حاضر این دستگاه در کشور چین با قیمت 106 دلار به فروش می رسد.

انتظار می رود در سال جاری و همچنین سال آینده میلادی محصولات بیشتری مجهز به این پردازنده شرکت مدیاتک روانه بازار شوند.

منبع: کلیک

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها