تمرین فضانوردان چینی برای فرود اضطراری در بیابان+تصاویر

15 فضانورد چین برنامه آموزشی 19 روزه‌ای را در صحرای باداین جارا(Badain Jaran) در شمال غرب چین به پایان رساندند که شبیه‌سازی بازگشت اضطراری به زمین و فرود بدون برنامه‌ریزی قبلی است.

تمرین فضانوردان چینی برای فرود اضطراری در بیابان+تصاویر

تمرین حفظ بقا در شرایط فرود در صحرا, پس از دوره آموزشی مشترک بقای دریایی با همتایان آژانس فضایی اروپا صورت می‌گیرد. نظارت بر این دوره آموزش توسط کارشناسان مرکز پرتاب ماهواره ای "جیوکوان" با هدف بهبود قابلیت پاسخگویی در صورت فرود اضطراری سفینه‌های سرنشین‌دار در مناطق بیابانی انجام شد.

طی این دوره, شش گروه سه نفره فضانوردان، براساس یک سناریو فرود اضطراری را شبیه‌سازی کردند سپس یک سری از وظایف و آزمایش‌ها از جمله ارتباطات نجات کوتاه و بلند، ساخت اقامتگاه موقت و سفر بیابان را انجام دادند.

هر گروه باید ظرف مدت 48 ساعت از محل فرود اضطراری خود را نجات می‌دادند. محیط بیابان، نور مستقیم خورشید، درجه حرارت بالا در روز و سرمای بیابانی در شب‌ها، وجود باد و طوفان شن و سایر شرایط سخت از جمله موارد آزار دهنده‌ای بود که در این تمرین‌ها وجود داشت.

از آغاز تاریخ فضانوردی, بارها فضانوردان در شرایط غیر پیش‌بینی شده فرود آمده‌اند. بطور مثال در جنگل، منطقه کوهستانی و غیره فرود آمده‌اند. به همین دلیل همه فضانوردان ملزم به دیدن دوره‌های مختلف فرود اضطراری در آب، جنگل، صحرا و غیره را باید ببینند.

نکته جالب آن که اهل فن می‌دانند چینی‌ها هم لباس‌های فضایی سوکول(لباس برای استفاده در داخل ناو سایوز در زمان پرتاب به فضا و بازگشت به زمین) و اورلان(برای راهپیمایی‌های فضایی) و هم سفینه شنژو را از روی مدل‌های روسی کپی کرده‌اند اما نکته دیگری که در رفتارهای سازمان فضایی چین دیده می‌شود، مخفی کاری‌هایی است که در دوران شوروی بر این کشور(از جمله فعالیت‌های فضایی) حاکم بود. بطور مثال گرچه در خبرها آمده است که 15 فضانورد چین در تمرین‌ها حضور داشتند اما در عکس‌های منتشر شده, تنها فضانوردانی دیده می‌شوند که قبلا پرواز داشته و به جهانیان معرفی شده‌اند.

در این تصاویر چن دونگ فضانورد ناو شنژو-11، نای هیشنگ که دو بار با سفینه شنژو- 6 و شنژو-10، ژانگ زیائو گوانگ فضانورد شنژو- 10، لیو وانگ فضانورد شنژو-9، وانگ یپینگ از ناو شنژو-10 در حال تمرین فرود اضطراری در بیابان دیده می‌شوند

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها