آموزش بافت دستبند ولنتاین (دستبند دوستی ولنتاین)

آموزش بافت دستبند ولنتاین (دستبند دوستی ولنتاین)

دستبند دوستی نوعی دستبند ساده است که با نخ دمسه یا کاموا تهیه میشود. با آموزش بافت دستبند ولنتاین (دستبند دوستی ولنتاین) همراه ما باشید.

روز والنتاین یا روز عشاق و یا روز عشق‌ورزی در فرهنگ مسیحی سدههای میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ماه و بعضی سال‌ها ۲۶ بهمن ماه) برگزار می‌شود.
از هدایای مرسوم در این روز هدایای شکلاتی را می‌توان نام برد. در کشورهای اروپایی و آمریکایی دادن شکلات به عنوان هدیه روز ولنتاین از شهرت خاصی برخوردار است. تزیین شکلات و پختن انواع آن نیز از آداب این روز به شمار می‌رود.
گل سرخ شهبانوی گلهاست این گل نماد جنگ و صلح، عشق و گذشت و در روز ولنتاین، هزاران شاخه گل رز قرمز بین عشاق ردوبدل می‌شود. همچنین انواع کارت پستال‌های دست ساز و حاضری در این روز بین عشاق دست به دست می‌چرخد که معمولا روی آن‌ها ابیات یا اشعار عاشقانه و یا جملات عاشقانه نوشته شده است.
مدت‌هاست عروسک خرسی (تدی بیر) به عنوان نماد روز ولنتاین در کشورهای مختلف هدیه داده می‌شود اما در کشورمان ایران، مدتی است به جای عروسک خرس و یا در کنار آن، عروسک نماد سال نیز قرار می‌گیرد که این مورد کاملا سلیقه‌ای است.
مجموعه این هدایا معمولا در جعبه‌های فلزی و یا مقوایی قرار داده می‌شود و به زیبایی با انواع آبنبات‌های رنگی، قلب‌های کوچک و بزرگ و دیگر وسایل تزیینی کوچک و بزرگ تزیین می‌شود. شما می‌توانید به جای یک جعبه پر از کادو، یک باکس گل طبیعی و یا حتی یک شاخه گل ترجیحا رز قرمز خریداری نموده و با چند عدد شکلات به کسی که دوستش دارید تقدیم کنید.
از آنجایی که تا روز ولنتاین یا روز عشق چیز زیادی باقی نمانده، اگر هنوز اقدام به تهیه کادوی ولنتاین ننموده‌اید، پیشنهاد ما به شما، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کادوهایی است که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کرده و در روز ولنتاین به فرد یا افرادی که دوستشان دارید هدیه دهید. این کادوی ساده، دستبند دوستی ولنتاین یا دستبند ولنتاین می‌باشد.
دستبند دوستی نوعی دستبند است که به عنوان نمادی برای دوستی از طرف شخصی به شخص دیگر داده می‌شود. این نوع از دستبند از انواع نخ کاموا یا قلاب‌دوزی بافته شده و دارای طرح‌ها و شکل‌های گوناگونی هستند ولی قالبا از همان روش نیم‌گره بافته می‌شوند.
دستبند ولنتاین برای اولین بار در دهه ۷۰ میلادی در آمریکا رواج یافت و هم توسط دخترها و هم پسرها بافته می‌شد اما امروزه در تمام جهان محبوبیت دارند.

آموزش بافت دستبند ولنتاین:

برای بافت دستبند ولنتاین شما به مقداری نخ دمسه یا نخ کاموای بدون پرز نیاز دارید. برای بافت نمونه دستبندی که در ادامه خواهید دید شما به دو رنگ نخ در 8 رشته نیاز دارید اما می‌توانید این نوع دستبندها را با چندین رشته نخ رنگارنگ نیز تهیه کنید و این به سلیقه شما بستگی دارد.
ترتیب قرار گرفتن نخ‌ها در این مدل یکی در میان سفید و قرمز است که می‌توانید با توجه به تصویر، به خوبی ببینید که چطور یک دستبند ولنتاین نخی یا دستند دوستی ساده بدون مهره و منجوق بافته می‌شود.
آموزش بافت دستبند ولنتاین ، دستبند دوستی ولنتاین
آموزش بافت دستبند ولنتاین، دستبند دوستی ساده
آموزش بافت دستبند ولنتای، دستبند دوستی با مهره
دستبند دوستی، دستبند ولنتاین، دستبند نخی
امیدواریم از این اموزش نهایت استفاده را ببرید و تا زمان هست، زود تر دست به کار شده و یک یا چند دستبند ولنتاین زیبا در رنگ‌های متنوع تهیه کنید.

منبع: ستاره

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها