۲۶۰ هکتار جنگل و مرتع آذربایجان شرقی طعمه حریق شد

معاون محیط طبیعی آذربایجان شرقی گفت: ۲۶۰ هکتار جنگل و مرتع آذربایجان شرقی، هفته گذشته طعمه آتش شد.

۲۶۰ هکتار جنگل و مرتع آذربایجان شرقی طعمه حریق شد

حسینی قمی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقیگفت: هفته گذشته، ۴ مورد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی، منابع طبیعی، هلال احمر، هنگ مرزی و مدیریت بحران استان در سریع‌ترین زمان مهار شد با این حال ۲۶۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع آذربایجان شرقی در آتش سوخت و خاکستر شد.

به گفته وی در این آتش سوزی ها، ۲۶۰ هکتار از مرتع، مرتع مشجر و منطقه جنگلیِ منطقه حفاظت شده ارسباران در منطقه کلیبر و همچنین منطقه حفاظت شده دیزمار از بین رفت.

وی با اشاره به ادامه گرمای هوا در استان، نسبت به بروز آتش سوزی‌های دیگر در جنگل‌های ارسباران هشدار داده و گفته: به هیچ عنوان نباید در مراتع و مناطق جنگلی آتش روشن کرد.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران از رها سازی مواد شیشه‌ای همانند انواع بطری شیشه‌ای و حتی پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، چرا که این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش ایجاد می‌کنند.

قمی یادآور شد: همه به خوبی می‌دانیم جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده، مواهب طبیعی و خدادادی هستند، از این رو موظفیم از این مواهب، درست استفاده کرده و در حفظ و حراست آن‌ها بکوشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها