قابلیت جذاب مرورگر محبوب برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

گوگل کروم برای سریع‌تر کردن بارگذاری صفحات وب تا به امروز کارهای زیادی انجام داده که بسیاری از آن‌ها هم موثر واقع شده‌اند. با این حال، صفحات وب سنگین همچنان یک چالش محسوب می‌شوند.

قابلیت جذاب مرورگر محبوب برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

این مشخصه جدید در نسخه آزمایشی گوگل کروم تحت عنوان Chrome Canary توسط متخصصین سایت XDA-Developers مشاهده شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که حداکثر حجم لازم را برای بارگذاری سایت مشخص کنند و اگر مثلا حجم صفحه‌ی مذکور از ۱ مگابایت بیشتر باشد، یک پیام هشدار به نمایش درمی‌آید و کاربران با کلیک بر یک گزینه می‌توانند این بارگذاری را متوقف کنند.
با مراجعه به تنظیمات Chrome Canary می‌توانیم ببینیم که این مشخصه برای پلتفرم‌های ویندوز، مک، لینوکس، ChromeOS و اندروید قابل اجرا است. چنین قابلیتی به‌خصوص در پلتفرم اندروید می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار بگیرد، زیرا با توجه به گران بودن اینترنت موبایل، کاربران همواره به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل خود هستند.

برای بررسی این قابلیت، بعد از دانلود و اجرای مرورگر Google Chrome Canary، این عبارت را در نوار آدرس تایپ کنید: chrome://flags/#enable-heavy-page-capping

با این کار، شما روانه‌ی تنظیمات مربوط به این مشخصه می‌شوید و از بین گزینه‌های default، enabled، enabled (low) و disabled می‌توانید یکی را انتخاب کنید. اگر گزینه‌ی low را انتخاب کنید، محدودیت حجم صفحات وب بر روی ۱ مگابایت تنظیم می‌شود و گزینه‌ی enabled هم این محدودیت را بر روی ۵ مگابایت تنظیم می‌کند.

در ضمن امیدواریم گوگل کروم در به‌روزرسانی‌های بعدی قابلیت توقف خودکار بارگذاری را هم تعبیه کند تا دیگر لازم نباشد برای هر صفحه‌ای که از حجم موردنظر فراتر می‌رود، به‌طور دستی چنین کاری را انجام دهیم. در حال حاضر، در این مرورگر با وجود نمایش چنین هشداری، صفحه وب همچنان بارگذاری می‌شود تا اینکه با کلیک بر گزینه موردنظر این کار متوقف می‌شود.

منبع:دیجی کالا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها