وضعیت محور زیارت گرگان اسف بار است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت محور زیارت گرگان به عنوان یک ذخیره گاه و فرصت زیست محیطی، اسف بار است.

وضعیت محور زیارت گرگان اسف بار است

حبیب الله طاهرخانی صبح چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان، اظهار کرد: در استان‌های شمالی و اطراف کلان شهرها با تغییر کاربری‌ها، تعرضات به اراضی کشیده شده و با تقاضای اسکان موقت و خانه دوم مواجه هستیم.

وی افزود: هیئت وزیران سال گذشته مصوبه‌ای در این زمینه داشت که با این تخلفات برخورد کنیم تا تبدیل به رویه نشود.

طاهرخانی تصریح کرد: به برخی وزارتخاته‌ها تاکید شد تا به ویژه در استان‌های شمالی طی ۶ ماه اراضی مناسب برای توسعه دهکده‌های گردشگری را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق کمک می‌کند تا تقاضاها را به سمت مناطقی هدایت کنیم که کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشد و موجب توسعه استانی مانند گلستان شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که جامعه مخاطب ما در مکان یابی، جامعه محلی و منطقه‌ای است، گفت: البته نیم نگاهی هم به تقاضای ملی داریم و چارچوب اجرایی کار به این شکل است که پس از تصویب و تائید مکان‌ها، مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌گیرند.

طاهرخانی با اظهار تاسف از وضعیت محور زیارت در گرگان، اظهار کرد: محور زیارت گرگان یک ذخیره گاه و فرصت زیست محیطی بوده که در حال تخریب است و اگر برنامه ریزی نداشته باشیم در دیگر مناطق هم این اتفاق رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: قوه مجریه تمام ظرفیت‌ها را ندارد اما با سمت و سو دادن به تقاضاها، بهانه‌ها را برای سرمایه گذاری در این بخش از بین می‌برد.


منبع: مهر

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها