حجت الاسلام قاضی عسکر:

شرایط برگزاری حج امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود/ خانواده‌ها نگران حجاج خود نباشند

سرپرست حجاج ایرانی گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت حج عربستان، حج امسال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.

شرایط برگزاری حج امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود/ خانواده‌ها نگران حجاج خود نباشند

حجت الاسلام قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی نماینده ولایت فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: ما در تشرف زائران امسال نسبت به سال گذشته شاهد تغییراتی هستیم. در این مسیر تمام تلاش ها و زحمات مسئولین نتیجه داشته داشته است.

وی افزود : در حج امسال برنامه ریزی های فرهنگی و اجرایی بسیاری صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته شرایط بهتری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مدینه به دلیل ساخت و ساز های اخیر در این شهر اندکی با مشکل اسکان مواجهیم، گفت: البته در این زمینه تلاش شده است که بهترین هتل ها برای زائران اجاره شود. امسال در مکه برای اولین بار از آشپزخانه جدید و مجهز بهره برداری می‌شود که در هر وعده غذایی 80 هزار پرس غذا به زائران ارائه می دهد.

نماینده ولایت فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: برنامه های فرهنگی زیادی در نظر گرفته شده است تا زائران بتوانند از تمام معنویات سفر حج بهره مند شوند. فضای معنوی و عطر حج باید در کل کشور پراکنده شود. در این زمینه رسانه ها نقش چشم گیری دارند.

وی با بیان اینکه خانواده ها نگران حجاج خود نباشند، گفت: رسانه ها اخبار و اطلاعات دقیق را از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت دریافت کنند تا اطلاعات به صورت دقیق منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه امسال هماهنگی هایی با وزارت حج عربستان انجام شده است، افزود: حج امسال بهتر از سال گذشته برگزار می شود و در این زمینه تفاهم نامه خوبی با وزارت حج عربستان امضا شده است. در این تفاهم نامه قید شده که امنیت و آرامش برای زائران ایرانی فراهم باشد و عزت و کرامت آنها در طول سفر حفظ شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها