حریق به جان جنگل‌های گالیکش افتاد/ مهار 5 حریق در یک روز

بعد از ایجاد انفجار برای برداشت سیمان برای کارخانه موجود در منطقه گالیکش، جنگل‌های موجود در منطقه طعمه حریق شد.

حریق به جان جنگل‌های گالیکش افتاد/ مهار 5 حریق در یک روز

از ساعت 15 روز گذشته حریق در جنگل‌های منطقه نیلکوه گالیکش باعث سوخته شدن تعدادی از درختان این منطقه شد.

حسن خسروی فرماندار گالیکش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: این حریق صبح امروز به طور کامل اطفا شد.

وی در خصوص وسعت حریق گفت: باید ارزیابی‌ها تکمیل شود تا میزان وسعت حریق را اعلام کنیم و هنوز وسعت حریق مشخص نشده است.

فرماندار گالیکش در خصوص علت وقوع این آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد اما هنوز به طور قطعی نمی‌توان علت را اعلام کرد و نیاز به بررسی است.

خسروی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حریق به دلیل انفجار ایجاد شده برای برداشت سیمان برای معدن موجود در منطقه بوده است، گفت: برای برداشت مواد برای کارخانه سیمان همیشه در منطقه از آتش‌بار و انفجار استفاده می‌کنند و این قطعی است اما اینکه علت وقوع این حریق آن انفجارها بوده یا خیر مشخص نیست.

وی اضافه کرد: منطقه حریق یک منطقه صعب‌العبوری است و به نوعی می‌توان گفت یک دیواره است و مهار و اطفا حریق بسیار کار سختی است که در طول اطفا حریق یکی از نیروهای منابع طبیعی دچار مصدومیت جزئی شد.

از سوی دیگر ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان به صراحت علت وقوع حریق را انفجار در منطقه برای برداشت از معدن کارخانه سیمان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در ایجاد این انفجار سهل‌انگاری شده و آتش به جنگل سرایت کرده است.

گفتنی است، روز گذشته پنج حریق در منطقه گالیکش ایجاد شده که با تلاش نیروهای امدادی اطفا شده است.


منبع: فارس

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها