فیلترشکن‌های "تلگرام" در کدام بخش وزارت ارتباطات مستقر هستند؟

طبق بررسی‌های فنی صورت گرفته، تعداد زیادی از پراکسی‌های تلگرام توسط مجموعه وزارت ارتباطات و با نام کاربری hotgram پشتیبانی می‌شود یعنی این وزاتخانه مشغول تامین فیلترشکن برای ادامه حیات

فیلترشکن‌های "تلگرام" در کدام بخش وزارت ارتباطات مستقر هستند؟

سید علیرضا آل داود درباره دو اپلیکیشن "هاتگرام" و "تلگرام طلایی" اظهار کرد: هاتگرام و تلگرام طلائی در عمل پل ارتباطی میان تلگرام و مخاطبان هستند و این دو اپلیکیشن به‌عنوان فیلترشکن‌های تلگرام محسوب می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه پس از فیلتر شدن تلگرام، با بهانه‌های مختلف دو فیلترشکن آن یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی از سمت جریانی مشکوک حمایت شده و از بیت‌المال برای آنان هزینه‌های بسیاری شد.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: هاتگرام و تلگرام طلایی به‌دلیل باز کردن دسترسی‌های زیاد و پنهان بر روی تلفن همراه مردم علاوه بر سرقت اطلاعات آنان، منجر به خروج اطلاعات انبوه از کشور می‌شوند.

آل داود با تاکید بر اینکه حتی حرف آقای رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تلگرام به دلیل انحصار‌طلبی فیلتر شد توسط جریان نفوذ بر زمین ماند، تصریح کرد: متاسفانه هاتگرام و تلگرام طلایی منجر به ادامه این انحصار‌طلبی شد‌ه‌اند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه متاسفانه شرکت ارتباطات زیرساخت، پراکسی‌های گذر از فیلتر قانونی کشور برای ادامه کار تلگرام را علاوه بر حمایت VIP از نسخه‌های فارسی انجام می‌دهد، متذکر شد: طبق بررسی‌های فنی صورت گرفته، تعداد زیادی از پراکسی‌های تلگرام توسط شرکت ارتباطات زیر‌ساخت و با نام کاربری hotgram پشتیبانی می‌شود که این یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول تامین فیلترشکن برای ادامه حیات تلگرام در داخل کشور است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها