آغاز برنامه انتخاباتی کارگزاران برای ۱۴۰۰؛ همکاری با "شورای‌هماهنگی"، ائتلاف با معتدلین

نشست فصلی حزب کارگزاران سازندگی با حضور دبیران استانی این حزب روز 25 تیر ماه در ساختمان دایره المعارف اسلامی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

آغاز برنامه انتخاباتی کارگزاران برای ۱۴۰۰؛ همکاری با "شورای‌هماهنگی"، ائتلاف با معتدلین

نشستی که در آن اکثریت اعضای شورای مرکزی، دبیران و رؤسای استانی این حزب نیز حضور داشتند. در این نشست که بعد از دو روز مشروح صحبت‌ سخنرانان آن بیرون آمده، معلوم شد که کارگزارانی‌ها اولین حزب اصلاح‌طلب هستند که مقدمات حضور در انتخابات مجلس یازدهم و همچنین انتخابات 1400 را استارت می‌زنند.

این مسئله از صحبت‌های محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب برمی‌آید.

وی در نشست دو روز پیش کارگزاران درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب چنین گفته است: "باید فعالیت‌های خود را آغاز کنیم. به‌ویژه اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز در حال ترمیم بدنه و سازوکار خودش است و باید در آنجا هم نقش‌آفرینی کنیم. اگر چه باید در حوزه‌های مدیریتی جای خود را به جوان‌ترها بدهیم اما بهتر است در اینگونه تصمیم‌گیری‌ها افراد کارکشته حضور داشته باشند.مسلما همچون همیشه در انتخابات شرکت خواهیم کرد و اگر زمانی می‌گفتیم با اصلاح طلبان تعامل کنیم، این بار می‌توانیم نسبت به نیروهای معتدل دیگر هم نظری داشته باشیم."

محسن هاشمی در نشست کارگزاران صحبتی از شورای عالی سیاست‌گذاری به میان نمی‌آورد و حرف از "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" می‌زند

نکته جالب توجه در صحبت‌های محسن هاشمی این است که اولا وی صحبتی از شورای عالی سیاست‌گذاری به میان نمی‌آورد. نهادی که پیش از انتخابات مجلس دهم با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جریان اصلاحات به ریاست محمدرضا عارف شکل گرفت و لیست نهایی این جریان برای دو انتخابات مجلس و شوراها توسط آنها ارائه شد. هاشمی حرف از "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" می‌زند که در آن تنها نماینده احزاب حضور دارند و قبل از شورای عالی سیاست‌گذاری، حرف اول را در ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات می‌زد.

وی همچنین از ائتلاف احتمالی با نیروهای معتدل سخن گفته است و احتمال دارد مانند انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری شاهد حضور برخی چهره‌های غیر اصلاح‌طلب در بین این جریان باشیم.

** انتقاد کرباسچی از مدیران استانی دولت روحانی

سخنران دیگر این نشست غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران بود. وی صحبت‌هایش چندان رنگ وبوی انتخابات نداشت و با انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفت: اگر دولت روحانی در انتخاب مدیریت‌های استانی و محلی دقت می‌کرد و افراد با انگیزه و توانمند را معرفی می‌کرد، شاهد این حجم از ناامیدی و گرفتاری نبودیم. متاسفانه هیچ‌کدام از مدیران عالی‌رتبه دولتی نتوانستند خیلی مشکلات را جدی بگیرند و اقدام عملی در این جهت کنند.

او نیز در پایان صحبت‌هایش به انتخابات اشاره‌ای کرده و می‌گوید "اگر در این مجموعه و گردهمایی برای ریاست‌جمهوری و وعده‌های مختلف مدیریتی حرف و پیشنهاد موثری داریم مطرح کنیم و تلاش کنیم که مدنظر قرار بگیرد."

** مرعشی: چرا کرباسچی به خرمشهر نرفته است؟

حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران و دبیر کمیته سیاسی نیز بعد از کرباسچی پشت تریبون رفته و با تشریح وضعیت سیاسی کشور، چنین می‌گوید "ما، حزب کارگزاران با همپیمانانش در جبهه اصلاحات باید مردم را جدی‌تر بگیریم و از حقوق جامعه دفاع کنیم. مردم نباید به نهادهای خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دل ببندند. بنابراین باید در بیان اعتراضات و خواسته‌های جامعه زبانمان تیز و صریح باشد.

کرباسچی: اگر دولت روحانی در انتخاب مدیریت‌های استانی و محلی دقت می‌کرد و افراد با‌انگیزه و توانمند را معرفی می‌کرد، شاهد این حجم از ناامیدی و گرفتاری نبودیم.

وی به دبیرکل کارگزاران هم اشاره و انتقادی را متوجه او کرد که "وقتی در جایی از کشور شرایطی مانند خرمشهر و اهواز اتفاق افتاد چرا آقای کرباسچی مستقیم به آنجا نرفتند تا یک هفته حداقل کنار مردم باشند که این از ضعف‌های حزب محسوب می‌شود."

محمد عطریانفر، عباس عبدی، یدالله طاهرنژاد و فائزه هاشمی از سایر سخنرانان این مراسم بودند. به نظر می‌رسد کارگزارانی‌ها بنا دارند پیش از همه احزاب اصلاح‌طلب وارد گود انتخابات شوند و این بار شاید فارغ از هماهنگی با شورای سیاست‌گذاری، به نهاد دیگری در جبهه اصلاحات روی بیاورند.

به خصوص که در این نشست سازوکار احتمالی پارلمان اصلاحات نیز رونمایی شده است. پارلمانی که قرار است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاست‌گذاری ذیل آن باشند و به‌عنوان نهاد بالادستی نقش سیاست‌گذاری کلان را در جبهه اصلاحات بر عهده بگیرد.

منبع تسنیم

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها