پورعلی‌گنجی: دیگر به فوتبال قطر برنمی‌گردم

مدافع ملی پوش ایران درباره جام ملت های آسیا گفت: با تیمی که کی‌روش ساخته می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم.

پورعلی‌گنجی: دیگر به فوتبال قطر برنمی‌گردم


مرتضی پورعلی‌گنجی بدون تردید بعد از تغییر پستش از هافبک دفاعی به دفاع میانی بهترین نمایش ممکن را داشت، بازیکنی که در جام جهانی هم نشان داد جزو بهترین مدافعان آسیاست و حتی قادر است در لیگ‌های معتبر اروپایی به راحتی بازی کند. روز گذشته دقایقی با پورعلی‌گنجی گپ زدیم.
* درست است به یک تیم هلندی پیوستی؟
من خودم دوست دارم به تیمی اروپایی بروم که موجب پیشرفتم شود، اما در این رابطه باز هم باید صحبت شود تا بهترین تصمیم‌گیری ممکن انجام شود.
* بحث حضورت در ترابوزان اسپور ترکیه چقدر صحت دارد؟
مسئولان ترابوزان با من حرف زدند، اما من تصمیمی در رابطه با حضور در لیگ ترکیه و ترابوزان نگرفتم.
* خیلی‌ها معتقدند تو می‌توانی.
من کارم را در زمین انجام می‌دهم، اما حضورم در یک تیم بزرگ جدا از توانایی خودم بستگی به مسائل دیگری هم دارد. خوشحالم تجربه کافی را کسب کردم و امیدوارم لطف خدا دوباره نصیبم شده و شرایطم در فوتبال بهتر و بهتر شود.
* اگر به هر دلیل با تیمی در اروپا به توافق نرسی احتمال حضور مجددت در قطر وجود دارد؟
من از السد قطر و سه، چهار تیم دیگر این کشور هم پیشنهاد داشتم، اما دیگر قصد بازی در لیگ قطر را ندارم و به فوتبال این کشور برنمی‌گردم، چون فکر می‌کنم باید در یک تیم اروپایی بازی کنم.
* این روز‌ها تب حضور بازیکنان مطرح کشورمان در قطر داغ شده با این انتقالات موافقی؟
بالاخره بازیکنان ما باید برای زندگی‌شان بهترین فکر را بکنند. این هم یک واقعیت است پول‌هایی که ما خرج نمی‌کنیم را قطری‌ها بیشتر خرج بازیکنان‌شان می‌کنند.
* بازیکنانی مانند امید ابراهیمی و... در رابطه با حضورشان در قطر از تو مشاوره گرفتند؟
بالاخره در هتل و اردو‌ها حرف می‌زدیم، اما در حد مشاوره.
* الدحیل بهترین تیم قطر است، پرسپولیس می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا از پس این تیم برآید؟
به نظر من، الدحیل در حال حاضر بهترین تیم آسیاست، اما من امیدوارم مسئولان ورزش کشورمان در زمینه فوتبال هم اقدامات بیشتری انجام دهند، خصوصاً تیم ملی کشورمان که آبروی فوتبال ایران است و مردم ایران با بردهایش خیلی خوشحال می‌شوند.
* هواداران فوتبال خصوصاً طرفداران دو تیم سرخابی شدیداً نگران کوچ ستاره‌هایشان به قطر هستند، در این ارتباط چه نظری داری؟
نگرانی هواداران که طبیعی است، چون مطمئناً آن‌ها دوست دارند ستاره‌هایشان باشند و بهترین نمایش را ارائه بدهند. ستاره‌ها در پرسپولیس و استقلال خصوصاً در رقابت‌های آسیایی می‌توانند خیلی موفق باشند به شرط آنکه بازیکنان خارجی تراز اولی هم در کنارشان باشند، اما در این بین متأسفانه، چون این دو باشگاه خرج نمی‌کنند شاهد آن هستیم که نهایتاً نمایندگان پرطرفدار کشورمان فقط تا جمع ۸ تیم یا ۴ تیم برتر آسیا صعود می‌کنند. من معتقدم کیفیت بین‌المللی فوتبال باشگاهی ما فقط با بازیکنان تراز اول خارجی بالا می‌رود.
* از جهانبخش خبر نداری؟
برای علیرضا آرزوی موفقیت دارم و فکر می‌کنم او می‌تواند در بهترین تیم‌های اروپایی هم بازی کند. امیدوارم او با تیمی خوب در اروپا قرارداد ببندد.
* در جام جهانی طرفدار چه تیمی بودی؟
من طرفدار برزیل بودم، اما بعد از حذف این تیم حواسم معطوف فرانسه شد.
* یعنی تیم مورد علاقه‌ات فرق کرد؟!
به هر حال هر کس در فوتبال یک اولویت‌بندی و اولویت اول و دوم دارد. مثلاً وقتی یک ماشین نشد، یک ماشین دیگر، اما خارج از شوخی من واقعاً زین‌الدین زیدان را خیلی دوست دارم و به خاطر این شخص و علاقه‌ای که به تیم ملی فوتبال فرانسه دارم از قهرمانی فرانسه خوشحال شدم.
* بهترین مدافع میانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه بازیکنی بود؟
دژان لورن شماره ۶ کرواسی به نظرم بهترین بود، مدافعی که در لیورپول بازی می‌کند. البته واران هم خیلی خوب بود و نمایش‌های مطلوبی داشت.
* عجیب است که تو از اومتیتی دیگر مدافع میانی فرانسه خوشت نمی‌آید!
اومتیتی مدافع بدی نیست، اما در کار‌های دفاعی ایراداتی دارد.
* چرا تیمی مانند کرواسی به فینال رسید در حالی که تیم‌هایی مانند آلمان، آرژانتین و بیشتر تیم‌های بزرگ دیگر حذف شدند؟!
بالاخره فوتبال یک بازی خیلی جذاب است. تیم‌هایی مانند کرواسی بازیکنان یک‌دستی داشتند که اصطلاحاً دماغ بالا بازی نمی‌کردند در حالی که تیم‌های بزرگی مانند آلمان خودشان را شاید از پیش برنده می‌دانستند.
* قطعاً از عملکرد تیم ملی ایران هم رضایت داشتی؟!
در این موضوع که شکی وجود ندارد، چون همه دیدند مقابل بهترین تیم‌های اروپا و جهان و حتی قاره آفریقا بهترین نمایش را داشتیم و تیم خوبی بودیم، اما فرق‌مان در این بود که تیمی مانند آرژانتین با ۴ امتیاز صعود کرد، ولی ما از این شانس بی‌بهره ماندیم.
* با وجود تیم‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا ما می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم و به حسرت چندین ساله پایان دهیم؟
ما می‌خواهیم قهرمان جام ملت‌ها شویم و اگر روی تیم‌مان سرمایه‌گذاری شود حتماً می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی برسیم. به هر حال با تیمی که کی‌روش ساخته حتماً می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در فوتبال ملی باشیم، چون مربی‌ای مانند کارلوس داریم و از بازیکنانی بهره می‌بریم که با جان و دل برای تیم ملی کشورشان مایه می‌گذارند. با این بازیکنان حتماً می‌توانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم.
* رونالدو را بعد از آن بی‌احترامی و حرکتی که در قبال تو انجام داد، بخشیدی؟
به هر حال رونالدو مقابل ایران گل نزد و عملکردی که انتظار داشت را ارائه نداد و نهایتاً آن ضربه را به من زد هر چند من یک مقدار شیطنت کردم، اما با این وجود احساس می‌کنم کمی از محبوبیتش نزد ایرانی‌ها و از جمله خود من کمتر شد چه بسا خود من قبل از بازی رونالدو را طور دیگری می‌دیدم، اما آن شخصیت بالایش کمی نزد من کمتر شد، چون به نظرم می‌توانست بیشتر از آنچه که بود به بازیکنان تیم ملی ایران احترام بگذارد. اما انصافاً باید اعتراف کنم رونالدو بازیکنی است که اراده و پشتکارش بی‌نظیر است و خود من خیلی چیز‌ها در زمینه مسائل فنی از این بازیکن یاد گرفتم.
* قبول داری ترک رئال‌مادرید و رفتنش به یوونتوس کمی عجیب بود؟
بالاخره هر ستاره‌ای روزی به یک تیم بزرگ می‌آید و در مقطعی دیگر تصمیم می‌گیرد از آن تیم جدا شود. رونالدو هم تصمیم خاص خودش را گرفت. شاید هواداران رئال دیگر خیلی از فوتبال رونالدو راضی نبودند و شاید مسائل دیگری مطرح بوده که به هر حال ما نمی‌دانیم و در نهایت موجب شده رونالدو تصمیم به جدایی بگیرد.

منبع: افکارنیوز

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها