«العبادی» از معترضان عراقی خواست برای شناسایی تخریب‌گران همکاری کنند

نخست وزیر عراق با بیان اینکه امنیت در این کشور حاصل دست‌رنج و فداکاری‌ها مردم این کشور است، از افراد معترض خواست برای شناسایی افراد اخلالگر در امنیت عمومی همکاری کنند.

«العبادی» از معترضان عراقی خواست برای شناسایی تخریب‌گران همکاری کنند

«حیدرالعبادی»، نخست وزیر عراق از معترضان و افراد شرکت‌کننده در تظاهرات اخیر این کشور خواست اجازه ندهند امنیت این کشور که بعد از «فداکاری‌های بزرگ» محقق شده، از بین برود.

او شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود به تظاهرات اخیر در برخی شهرهای عراقی اشاره کرد و گفت که دولت عراق در کنار معترضان برای تحقق حقوق قانونی و مشروعشان ایستاده، ولی به شرط اینکه این تظاهرات به خشونت کشیده نشود.

نخست وزیر عراق با تأکید بر اهمیت حمایت از افراد شرکت کننده در تظاهرات و امنیت کشور، از آن‌ها خواست برای شناسایی «اخلال‌گران و کسانی که به دنبال ضربه زدن به امنیت عمومی کشور هستند» با دولت عراق همکاری کنند.

حیدر العبادی گفت: «دولت با جدیت خواسته‌های تظاهرات کنندگان را پیگیری می‌کند و توصیه‌هایی برای تحقق برخی خواسته‌ها در مقطع کنونی صادر کرده‌ایم».

تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، ضعف خدمات رسانی، بیکاری و فقر از ۱۷ تیرماه در شهر بصره آغاز شد و رفته رفته دامنه آن به شهرهای دیگر عراق مانند کربلاء، نجف اشرف، ناصریه و بغداد گسترش یافت.

وزارت بهداشت عراق سه‌شنبه گفت که طی این مدت، ۸ تن در اعتراض‌ها کشته شده و ۵۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق این هفته در واکنش به بروز برخی اغتشاشات و تخریب اموال عمومی حین تظاهرات تأکید کرد که نشانه‌های حضور دستگاه اطلاعاتی عربستان و حزب منحله بعث در انحراف اعتراض مردم در جنوب عراق آشکار است.

منبع: دانشجو

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها