انتقاد تند فرمان آرا از دولت غاصب و زورگوی رژیم صهونیستی

بهمن فرمان آرا در بخشهایی از مصاحبه خود با آرمان به شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

انتقاد تند فرمان آرا از دولت غاصب و زورگوی رژیم صهونیستی

فرمان آرا گفته :آدمی که فکر می‎‌کند از این فاجعه‎‌ای که ما به عنوان جهان داریم در آن زندگی می‎‌کنیم نباید غم داشته باشد، اشتباه می‎‌کند.

آن‎‌هم با علم به اینکه ما می‎‌دانیم که همه چیز محض و بدون نقص نیست و خود ما هزار تا نقص و عیب داریم ولی یک چیزهایی را می‎‌بینیم که نمی‎‌توانیم در برابر آنها بی‎‌تفاوت باشیم.

مثلا شما در اتفاقی که در فلسطین دارد می‎‌افتد توجه کنید : من قادر نیستم فلسطین را پس بگیرم و به آنها بدهم ولی موقعی که می‎‌بینم در یک مدت کوتاه، یک دولت زورگو و غاصب آنجا ایستاده و ۱۶۰۰ بچه را می‎‌کشد و پرستار را با تیر می‎‌زند، خب چطور متاثر نباشم؟ من اصلا این شاخص که هر فردی چه مذهبی دارد تا بخواهم با او صحبت کنم، برایم مطرح نیست؛ دوست ارمنی دارم، یهودی، مسلمان و حتی دوست بودایی هم دارم.

اصلا به کسی ربطی ندارد که من چگونه دعا می‎‌کنم ولی با تمام این اوصاف وقتی می‎‌بینی اسرائیل چه کارها و اجحافی با آدم‎‌های غزه و دیگر نقاط فلسطین می‎‌کند که هزار برابر بدتر از کاری است که هیتلر با یهودی‎‌ها کرد، به عنوان آدمی که صاحب اندیشه هستی، هر چقدر هم که جلویت نان و پنیر یا چلوکباب باشد، حرصت می‎‌گیرد که کاری از دستت برنمی‎‌آید.

در چنین شرایطی تو چطور می‎‌توانی مقابله کنی وقتی یک آدمی مثل ترامپ می‎‌آید و اورشلیم را پایتخت اسرائیل معرفی می‎‌کند. درحالی‎‌که این شهر همیشه دوقسمتی بوده و مراکز ادیان مختلف آنجاست، فکر می‎‌کنم خیلی باید سبک‎‌مغز باشی که غم نداشته باشی.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها