سرپرست هیأت بوکس تهران:

اصلی‌ترین چالش بوکس مسائل اقتصادی است

مصطفی نکولعل آزاد گفت: اصلی‌ترین چالشی که بازیکنان، مربیان و باشگاه داران با آن مواجه هستند مشکلات اقتصادی است.

اصلی‌ترین چالش بوکس مسائل اقتصادی است

مصطفی نکولعل آزاد سرپرست هیأت بوکس تهران در مورد مشکلات رشته بوکس در ایران گفت: اصلی‌ترین چالش ورزش بوکس کشور و تهران وضعیت اقتصادی ضعیف است. این موضوع شامل بازیکن، مربی و باشگاه دار می‌شود. ورزشکاران شاغل در رشته بوکس به مانند ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی سخت تمرین می‌کنند و زحمت می‌کشند، اما تقریبا هیچ درآمدی از این رشته ورزشی بدست نمی‌آورند.

او اضافه کرد:بازیکنان تیم ملی بوکس یعنی محمد احمدی صفا، شاهین موسوی و سجاد کاظم زاده هیچ تفاوتی با طارمی و جهانبخش ندارند. همه‌ی این ورزشکاران برای بالا بردن پرچم ایران می‌جنگند و هیچ تفاوتی از این نظر با یکدیگر ندارند، ولی دردرآمد هایشان فاصله خیلی زیادی از هم دارند. باشگاه داران هم مانند بازیکنان وضعیت خوبی از نظر اقتصادی ندارند. وضعیت مربیان ما که یکی از ارکان اصلی این ورزش هستند هم به همین شکل است. مبلغ دریافتی این اشخاص آنقدر پایین است که نمی‌توانم آن را عنوان کنم.

رئیس هیئت بوکس تهران در مورد برگزاری لیگ بوکس گفت:مسئله دیگری که ورزش بوکس کشور با آن درگیر است نداشتن لیگ منظم و قدرتمند است. ورزشکاران برای کسب درآمد باید در یک لیگ حرفه‌ای فعالیت داشته باشند به مانند دیگر ورزش‌های کشور که بازیکنان و مربیان و باشگاه داران از لیگ خودشان درآمد کسب می‌کنند. ما تا الان نتوانستیم یک لیگ حرفه‌ای راه اندازی کنیم و این موضوع یکی از ضعف‌های اصلی ما است که باید هرچه زودتر رفع شود.

او در مورد ارتباط هیئت بوکس با رسانه گفت:ارتباط ضعیف با رسانه یکی دیگر از نقطه ضعف‌های ما است. من اصلا انتظار این استقبال را از خبرنگاران نداشتم و بابت این موضوع از شما متشکرم. کوتاهی از ما بوده و به دنبال رفع آن خواهیم بود. ما از این به بعد هر شش ماه یکبار کنفرانس خبری برگزار می‌کنیم و در این میان هم ارتباطمان را با خبرنگاران قطع نخواهیم کرد.

نکولعل آزاد در مورد وضعیت هیئت بوکس تهران گفت:ساختار هیئت بوکس ضعیف است. اعتبار، سیستم آموزشی، سیستم سخت افزاری و نرم افزاری در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این مسائل مشکلات را بیشتر می‌کند.

او در مورد برنامه‌های هیئت بوکس تهران گفت:برنامه‌های عمومی هیئت بوکس کشور که می‌تواند به پیشرفت این رشته کمک کند به شرح زیر است:

ارتباط فعال با رسانه‌ها راه اندازی لیگ در همه رده‌های سنی حمایت از مربیان قهرمان ساز راه اندازی پایگاه قهرمانی برگزاری کلاس‌های مربی گری و داوری ایجاد درآمد پایدار برای هیئت بوکس افزایش کمی و کیفی سطح مسابقات فرهنگ سازی برای رشته بکس توانمند سازی هیئت‌های فعال

وی تصریح کرد: هدف مجموعه این فعالیت‌ها این است که بتوانیم رشته بوکس را همگانی کنیم. بتوانیم باعث رشد این رشته شویم و مردم این رشته مرفه را بیشتر بشناسند. وی افزود:ما امیدواریم با سیاست‌های جدیدمان بتوانیم در مسابقات آسیایی جاکارتا مدال کسب کنیم و این مسابقات سکوی پرشی برای مسابقات جهانی آرژانتین و المپیک ۲۰۲۰ باشد. ما می‌توانیم اولین مدال جمهوری اسلامی را در این رشته در مسابقات بین المللی بدست آوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها