دستگیری ۱۵ سارق پایانه‌های مسافربری / تعارف نوشیدنی خنک، متداول ترین شیوه سرقت

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح‌های انتظامی توسط ماموران کلانتری‌های پایانه‌های غرب، جنوب و شرق تهران و دستگیری 15 سارق خبر داد.

دستگیری ۱۵ سارق پایانه‌های مسافربری / تعارف نوشیدنی خنک، متداول ترین شیوه سرقت

سرهنگ کاشانی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در راستای برقراری نظم و امنیت پایانه های مسافربری در فصل تابستان که شاهد افزایش تردد شهروندان و هموطنان هستیم طرح‌های انتظامی که بر اولویت پیشگیری از سرقت در نظر گرفته شده است به سه کلانتری 209 پایانه غرب، 208 پایانه جنوب و 210 پایانه شرق ابلاغ شد که توسط تیم‌های گشتی و عملیاتی در حال اجرا ست.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح 15 سارق دستگیر شدند که در سالن‌های انتظار با سوء استفاده از خستگی مسافران و شیوه‌های حواسپرانی اقدام به سرقت کرده بودند.

این مقام ارشد پلیس اظهار داشت: اکثر این سارقان سابقه سرقت در پایانه‌های تهران را در تابستان سال‌های گذشته داشته‌اند که با شروع این فصل و آغاز مسافرت‌ها طعمه‌های خود را شناسایی و اموالشان را سرقت می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری ضمن اشاره به شگرد سرقت از طریق تعارف نوشیدنی‌های خنک خواب آور‌، آن را متداولترین شیوه دانست که لازم است مسافران توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره مسافران جهت آگاه سازی و پیشگیری از بزه‌دیدگی را یکی از برنامه‌های اجتماعی کلانتری‌های مذکور دانست که این برنامه توسط نیروهای کلانتری‌ها در ورودی‌های پایانه‌ها و سالن انتظار به مسافران ارائه می‌گردد.

سرهنگ کاشانی در خاتمه اشاره داشت: هوشیاری مسافران می‌تواند منتج به پیشگیری از سرقت گردد که توصیه می‌شود مراقب وسایل خود باشند چرا که سارقان در پوشش و شگردهای مختلف در کمین نشسته‌اند.

منبع: تی نیوز

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها