در سینما و تئاتر چه خبر است؟

جشنواره‌ی فیلم سلامت،خوانش یک نمایشنامه، معرفی هیات داوران یک رویداد تئاتری و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اثر در بخش‌های مختلف سومین جشنواره فیلم سلامت به دبیرخانه این جشنواره رسیده و مهلت نهایی شرکت در این جشنواره، سی‌ام تیر ماه به پایان می‌رسد. تعداد اولیه آثار رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فیلم سلامت اعلام شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، تا 20 تیر (مهلت آئین‌نامه‌ای ارائه آثار) در بخش فیلم‌های سینمایی 29 اثر، فیلم کوتاه 208 اثر، فیلم مستند 131 اثر، فیلم تلویزیونی 58 اثر و فیلم دانشجویی 142 اثر متقاضی شرکت در جشنواره بوده‌اند.

گفتنی است، در پی استقبال جالب توجه فیلمسازان از بخش‌های مختلف جشنواره سلامت، دبیرخانه این جشنواره زمان ارسال آثار را تا شنبه 30 تیر تمدید و تأکید کرده که مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.

موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان، سومین جشنواره فیلم سلامت توسط را از 1 تا 5 شهریور 97 با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» برگزار خواهد کرد.

خوانش یک نمایشنامه در حوزه هنری

«کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رزیتا فیروزان ۲۷ و ۲۸ تیرماه ساعت 17 در تماشاخانه ماه حوزه هنری خوانش می‌شود.

در خلاصه داستان نمایشنامه «کبوتری ناگهان»، که روایت حال و روز زنان اندرونی در خانه‌ای قجری است، خانم خانه به نام نزهت‌جهان نمی‌تواند برای فروغ حشام فرزندی به دنیا بیاورد. از این رو شوهرش زن دیگری به نام صنم رشتی اختیار کرده و دده‌های خانه درصدد این هستند که این مسئله را به او به یک طریقی بگویند و....

در این اثر نمایشی فاطمه شکورلو، سارا اولیایی، آرمینا محمودی، ریحانه فرزانه یکتا، بیتا اکبری به نقش‌خوانی می‌پردازند.

شایان ذکر است، نمایشنامه‌خوانی «کبوتری ناگهان» ۲۷ و ۲۸ تیرماه ساعت 17 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به نشانی تقاطع خیابان حافظ و سمیه به مدت دو شب اجرا می‌شود.

معرفی هیئت داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد»

هیئت داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» معرفی شدند. سید حسین فدایی‌حسین، کوروش سلیمانی و علی سلیمانی به عنوان داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» توسط دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

کوروش سلیمانی متولد 1352 در کرمانشاه است. وی فارغ‌التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی از دانشکده علوم پزشکی کرمانشاه و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. سلیمانی از جمله بازیگرانی است که در فیلم‌های سینمایی چون «متولد ماه مهر» و «اتوبوس شب» ایفای نقش کرده است.

سیدحسین فدایی‌حسین متولد 1345 در تهران، نویسنده و کارگردان و مترجم و پژوهشگر شناخته شده در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است که در این سال‌ها با ترجمه آثار پژوهشی و ترجمه در حوزه کودک و نوجوان چهره‌ای نام‌آشنا در این بخش بوده که با انتشار بیش از 40 عنوان اثر جایگاه ویژه‌ای در بین هنرمندان دارد.

علی سلیمانی متولد 1350 در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران است. سلیمانی سال گذشته با فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در بخش ملی جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» به دبیری حمید نیلی در استان قزوین برگزار خواهد شد و تاریخ آن نیز به‌زودی توسط ستاد دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

ارسال فیلمنامه جهت شرکت در مسابقه ''چهل سال چهل فیلم'' تمدید شد

روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح از تمدید مهلت یک ماهه ارسال فیلمنامه به مسابقه''چهل سال چهل فیلم'' خبر داد.

براساس این خبر با توجه به استقبال چشمگیر علاقمندان از فراخوان ''چهل سال چهل فیلم''، مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه سال جاری تمدید شد.

''چهل سال چهل فیلم'' عنوان مسابقه بزرگ ارسال فیلمنامه جهت تولید چهل اثر در سه بخش «سینمایی»، «کوتاه داستانی» و «پویانمایی» است که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری آن نموده است.

طی این فراخوان علاقمندان می­توانند طرح یا فیلمنامه ­های خود را در حوزه ­های ''سینمایی''، ''کوتاه داستانی'' و ''پویانمایی'' با محوریت «انقلاب اسلامی»، «دفاع مقدس» و «حوزه مقاومت» ارسال نمایند.

آرش سنجابی با بولدوزر به دیوار چهارم آمد

به گزارش روابط عمومی مجموعه نمایشی دیوار چهارم، آرش سنجابی که تازه‌ترین اثر سینمایی‌اش با عنوان «بازدم» را در بخش سینمای هنر و تجربه، در حال اکران دارد، آبان ماه سال جاری نمایش «بولدوزر» در مجموعه نمایشی دیوار چهارم به روی صحنه می‌برد.

بنا براین گزارش آرش سنجابی کارگردان، نویسنده و مستندساز، تاکنون مجموعه داستان‌هایی تألیف و آثار زیادی از ادبیات کردی به زبان فارسی برگردانده و منتشر کرده و فیلم‌های مستندی از زندگی هنرمندان شاعران و نویسندگان ایرانی ساخته. سنجابی تاکنون 17 مستند از زندگی شخصیت‌های برجسته ایرانی ساخته که از این میان می‌توان به مستند پرتره‌های «محمدعلی سپانلو»، «شمس لنگرودی»و «عباس کیارستمی» اشاره کرد.

همچنین سنجابی فیلم سینمایی«بازدم» را در سینماهای هنر و تجربه در حال اکران دارد.در این اثر بازیگرانی چون: حامدرحیمی نصر، ملیکا شریفی‌نیا، لیندا کیانی، الهه حصاری، نرگس محمدی، حبیب دهقان نسب، مهرداد ضیایی، مرضیه صدرایی و آزیتا حاجیان و بهنام تشکر در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

بازدم در مورد پسری سی‌وپنج‌ساله است که بورسیه گرفته و اینک در واپسین روزها به واکاوی هستی دردمندش نشسته است.

گفتنی است آرش سنجابی نمایش «بولدوزر» رادر آبان ماه امسال در مجموعه نمایشی دیوار چهارم به روی صحنه می‌برد.

آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش ریچارد سوم اجرا نمی‌شود

پیش‌فروش بلیت نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» که روح‌الله جعفری آن را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به‌صحنه می‌آورد، از امروز سه‌شنبه 25 تیر در سایت تیوال آغاز شد.

این نمایش نوشته ماتئی ویسنی‌یک است که اصغر نوری آن را ترجمه کرده و جعفری، دراماتورژی و کارگردانیآن را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» می‌توانند به سایت تیوال www.tiwall.comمراجعه کنند.

این نمایش از روز جمعه 29 تیر تا پایان مرداد، ساعت 19:45 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به‌صحنه می‌رود.

«بهنام شرفی» اَبَرمرد می‌شود

نخستین بازیگر نمایش «سه‌زنِ اَبَرمرد» معرفی شد.

«بهنام شرفی» به گروه بازیگران نمایش «سه‌زنِ اَبَرمرد» به کارگردانی «علی پالیزدار» اضافه شد.

شرفی سال گذشته به خاطر بازی در نمایش «آبی مایل به صورتی» تندیس برترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را کسب کرده و این، نخستین حضور وی روی صحنه تئاتر، بعد از جشنواره است.

«سه‌زنِ اَبَرمرد» با نگاهی طنز به فلسفه نیچه، به نویسندگی «سهند خیرآبادی» و تهیه‌کنندگی «مسعود حکم‌آبادی» مردادماه در «تماشاخانه پالیز» روی صحنه خواهد رفت.

تا کنون حضور «راحیل مرشدی»؛ دستیار کارگردان، «زهرا کاظمی»؛ طراح لباس و «محمدصادق زرجویان» طراح گرافیک و ویدئو در این نمایش قطعی شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها