هشدار فرستاده سازمان ملل نسبت به مانع‌تراشی‌ها در روند انتخابات لیبی

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی نسبت به وجود یک

هشدار فرستاده سازمان ملل نسبت به مانع‌تراشی‌ها در روند انتخابات لیبی

غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی نسبت به وجود یک گروه نفوذی که در تلاش است تا مانع از برگزاری انتخابات در لیبی شود، هشدار داد.

غسان سلامه در گزارش خود به شورای امنیت خطاب به کسانی که ممکن است به دنبال توقف و یا اخلال در انتخابات لیبی باشند، گفت: بدون پیام روشن از قدرت‌های بزرگ جهان شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات فراهم نخواهد شد و بدون فراهم شدن چنین شرایطی برگزاری انتخابات عاقلانه نیست.

سازمان ملل متحد امیدوار است انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی پیش از پایان سال ۲۰۱۸، احتمالا دهم دسامبر، برگزار شود.

سلامه که پیشتر خواستار برگزاری انتخابات در لیبی شده بود، به دلیل شرایط حاکم بر این کشور موضع خود را تغییر داد و تاکید کرد که در شرایط کنونی برگزاری انتخابات عاقلانه نیست.

وی افزود: یک میلیون لیبیایی برای شرکت در انتخابات نام خود را ثبت نام کرده‌اند اما گروهی این اراده ملی را تهدید می‌کنند.

غسان سلامه گفت: افراد اندکی که از وضع موجود سوء استفاده می‌کنند، اگر کنترل نشوند، برای مانع ایجاد کردن در برابر انتخابات به هر کاری دست خواهند زد.

وی از اعضای شورای امنیت خواست تا قبل از تسلط "مزدوران خارجی" بر بنادر نفتی لیبی، پارلمان را برای انجام وظایفش تحت فشار قرار دهند.

علیرغم هشدار سلامه شورای امنیت جلسه پشت درهای بسته خود را بدون هیچ هشداری به این افراد به پایان برد.

در همین راستا، کارل اسکاو، رئیس کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه لیبی تاکید کرد که شورای امنیت باید یک صدا باشد و از تلاش‌های سلامه حمایت کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی همچنین ضمن تایید خواسته فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی مبنی بر تشکیل کمیسیون بین المللی تحقیق درباره هزینه‌های مالی در این کشور، خواستار اجرای درخواست السراج برای بررسی هزینه‌های بانک مرکزی در طرابلس و "البیضاء" شد.

سلامه در ادامه گفت که مردم لیبی مشتاق هستند از دست "نهادهای فاسد" رهایی یابند و زندگی در رفاه و شرایط اقتصادی مناسب داشته باشند.

منبع: ایسنا

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها