ایجاد رشته طب سنتی مشترک ایران و چین

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تلاش برای ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین(پکن و یا هنگ کنگ) خبر داد.

ایجاد رشته طب سنتی مشترک ایران و چین

سیامک زارعی قنواتی افزود: در حال ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت مشترک با دانشگاه‌های چین هستیم که توانمندی‌های اولیه این مهم در دانشگاه مشهد با توجه به وجود دانش آموختگان طب سنتی و چینی که در کشور، بی نظیر هستند وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی این رشته درخواست ایجاد آن را داده‌اند و موفق به دریافت موافقت وزارت بهداشت شده و مقدمات اولیه این امر انجام شده است.

زارعی تاکید کرد: در حال حاضر در حال رایزنی هستیم که این برنامه را به صورت یک برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین (پکن و یا هنگ کنگ) برگزار کنیم؛ به صورتی که دانشجویان دوره‌هایی را هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هم در دانشگاه‌های چین که از این نظر در جهان قوی است، بگذرانند.

زارعی قنواتی گفت: ارتباط گیری با دانشگاه‌های استرالیا نیز در حال انجام است که این مورد نیز در سال جاری دنبال خواهد شد و از دیگر برنامه‌های ما در این سال ورود به مرکز نوع دوی یونسکو و همکاری با WHO در فاز اجزایی است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها