تجربه حضور چند دقیقه ای در فضا با پرداخت 300 هزار دلار به شرکت بلو اوریجین

تجربه حضور چند دقیقه ای در فضا با پرداخت 300 هزار دلار به شرکت بلو اوریجین

شرکت اسپیس ایکس و بلو اوریجین در حال رقابت برای ارسال انسان به فضا هستند. گزارش ها به قیمت 300 هزار دلاری بلیت شرکت Blue Origin اشاره می کنند.

شرکت بلو اوریجین به وسیله جف بزوس، مدیر عامل آمازونمدیریت می شود. این کمپانی به دنبال ارسال مسافر به فضاست. مسافران برای این سفر فضایی باید بلیت تهیه کنند که مسلما این بلیت قیمت پایینی ندارد. بر اساس گزارشی که تازگی منتشر شده حداکثر قیمت بلیت این شرکت برابر با 300 هزار دلار است.

راکت New Shepard این شرکت از سال آینده به فضا ارسال می شود. بر اساس گزارش رویترز به نقل از دو منبع آگاه به برنامه ریزی های Blue Origin، این شرکت برای اولین سفرهای خود به فضا مبلغی در محدوده 200 تا 300 هزار دلار از مسافران طلب می کند.

در گذشته مقامات این شرکت اعلام کرده بودند که به زودی پروازهای آزمایشی راکت New Shepard را به همراه مسافر انجام می دهند و از سال 2019 بلیت های سفرهای فضایی خود را به فروش می رسانند.

با پرداخت 300 هزار دلار مسافران می توانند برای چند دقیقه به فضا بروند. در این سفر مسافران بی وزنی را تجربه کرده و می توانند منحنی زمین را مشاهده کنند.

فضاپیمای شرکت بلو اوریجین دارای 6 پنجره است. اندازه پنجره های راکت New Shepard تا سه برابر بزرگتر از پنجره های هواپیمای بوئینگ 747 است. این راکت به صورت خودران کنترل شده و برای فرود آن بر روی زمین از چتر نجات استفاده می شود.

بر اساس اعلام یکی از کارمندان این شرکت، قیمت بلیت ها برای سفرهای اولیه به فضا در محدوده 200 تا 300 هزار دلار قرار دارد. کارمند دیگر Blue Origin به مبلغ 200 هزار دلار به عنوان قیمت پایه بلیت راکت New Shepard اشاره کرده است. در حال حاضر شرکت تحت مدیریت جف بزوس در رابطه با گزارش منتشر شده واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع: کلیک

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها