می‌خواهیم از ادامه صادرات نفت ایران اطمینان یابیم

وزیر خارجه فرانسه پیش از نشست امروز وزرای خارجه اروپایی در بروکسل گفت هدف کشورهای اروپایی اطمینان از تداوم فروش نفت ایران است.

می‌خواهیم از ادامه صادرات نفت ایران اطمینان یابیم

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) پیش از نشست وزرای خارجه اروپایی در بروکسل گفت شرکت‌کنندگان در این نشست درباره توافق هسته‌ای با ایران صحبت می‌کنند.

وی گفت: «در وین ما شاهد آن بودیم که توافق هسته‌ای با ایران ادامه دارد. هدف ما اطمینان از این موضوع است که ایران بتواند به فروش نفت ادامه دهد.»

وزرای خارجه ایران و اعضای باقی‌مانده گروه ۱+۵ دو هفته پیش برای بحث درباره ادامه اجرای برجام بدون حضور آمریکا گفت‌وگو کردند. پس از آن نشست، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، تأکید کرد که حفظ کانال‌های مبادلات مالی و ادامه فروش نفت جزء اولویت‌های طرفین هستند.

هند هم به تازگی با توجه به تهدید‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه خرید نفت دیگر کشورها از ایران، اعلام کرد که هر چه در توان دارد انجام می‌دهد تا از منافع ملی خود در زمینه واردات نفت از ایران حمایت کند.

ترامپ ۸ ماه می (۱۸ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از توافق هسته ای با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های سنگینی را علیه تهران اعمال خواهد کرد. آمریکا همچنین چندی پیش تاکید کرد که با بازگشت تحریم‌ها، همه کشورها باید تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان)‌ واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کنند.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده است که اگر کشورهای وارد کننده نفت از ایران، میزان واردات خود از ایران را به صفر نرسانند در این صورت هدف تحریم‌های واشنگتن قرار خواهند گرفت

منبع: ایران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها