در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

هشدار عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره وقوع جنگ آب/ کم‎آبی را جدی بگیریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس از خطرات وقوع بحران کم‎آبی در ایران و جهان سخن گفت.

هشدار عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره وقوع جنگ آب/ کم‎آبی را جدی بگیریم

حسن بهرام‎‎نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره تحلیل برخی از کارشناسان درباره وقوع جنگ آب در جهان به دلیل بحران کمبود آب اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم و اساسی امروز دنیا به خصوص کشورهای آسیایی علی الخصوص ایران و همسایگان ما باتوجه به شرایط آب و هوایی آب است که اگر برای آن تدبیری اتخاذ نشود بدون شک باید منتظر مشکلات بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد: در وضعیت خشکسالی که طی سال‎های اخیر در جهان به خصوص منطقه خاورمیانه حاکم شده است کشوری سرمایه‎دار و ثروتمند محسوب می‎شود که بتواند در جهت کنترل و مهار آب‎ به بهترین شکل ممکن وارد عمل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکردهای صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران در حوزه آب خاطرنشان کرد: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت کنترل آب از طریق احداث سد اقدامات خوبی را انجام دادیم به گونه‎ای که امروز بیش از 100 سد در کشور ساخته شده است اما بدون شک این امر به تنهای کفایت نمی‏کند و باید به فکر راهکارهای دیگری نیز باشیم.

بهرام‎نیا تاکید کرد: هرچه روبه جلو می‎رویم حساسیت برسرموضوع آب در بین کشورهای منطقه از جمله ایران افزایش پیدا می‏کند به گونه‎ای که ما طی سال‎های اخیر با افغانستان بر سر آب هیرمند به مشکلات برخوردیم که این امر نشان از نگرانی‎ کشورهای مختلف پیرامون بحران آب است.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور نیمه خشک محسوب می‎شود تصریح کرد: ما باید با اتخاذ یک رویکرد و برنامه دقیق و حساب شده در جهت مهار، مدیریت و جمع‎آوری آب واردعمل شویم و در این مسیر با برنامه عمل کنیم تا به اهدافی که مدنظرمان است دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نگاه ملی در کشورمان در موضوع آب ایجاد شود تصریح کرد: مقابله با حفرچاه‎های غیرمجاز، ممنوعیت استفاده از آب شرب در صنعت و کشاورزی از جمله مواردی است که می‌تواند ما را در جهت ذخیره آب کمک کند.

بهرام‎نیا اظهارکرد: در خصوص تقسیم‎بندی منابع آبی کشور بین استا‎ن‎ها نیز، وزارت نیرو باید به گونه‎ای اقدامات لازم را انجام دهد که انصاف و عدالت رعایت شده باشد چراکه هرگونه اختلاف میان مردم در شهرها و استان‎های مختلف در حوزه آب دردسرآفرین است و ممکن مشکلاتی جدی را برای کشور از منظر امنیتی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نمی‎توان وقوع جنگ آب را نادیده گفت خاطرنشان کرد: جنگ بر سر آب بدون شک بحرانی است که اگر در جهت مقابله با آن اقدامات و راهبردهای لازم صورت نگیرد تبعات خطرناکی را برای کشورها مختلف از جمله کشورهایی که با پدیده خشکسالی روبه رو هستند ایجاد خواهد کرد از این رو با یک مدیریت صحیح می‏توان برای مقابله با این موضوع وارد عمل شد.‎

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها