هراس اپل از فروش بالای آیفون ارزان قیمت!

هراس اپل از فروش بالای آیفون ارزان قیمت!

انتظار می‌رود سپتامبر امسال اپل سه مدل آیفون جدید، از جمله یک مدل مقرون به صرفه معرفی کند که می‌تواند بازار گوشی‌های موبایل را دستخوش تحول کند، با این حال تازه‌ترین شنیده‌ها حاکی از هراس اپل از پیش گرفتنی فروش مدل ارزان تراست.

به گفته شرکت خصوصی Baystreet Research که به تحلیل بازار و ارائه مشاوره می‌پردازد، مدل ارزان‌تر آیفون‌های امسال هم زمان با دو مدل دیگر روانه بازار نخواهد شد، چراکه ممکن است به فروش مدل‌های گران‌تر لطمه بزند. ظاهراً اپل نگران است عرضه هم زمان سه مدل مختلف باعث تأثیر منفی بر فروش iPhone X و iPhone X Plus شود و خریداران سراغ مدل ارزان‌تر بروند، به همین دلیل گفته می‌شود اپل تصمیم گرفته است مدل ارزان‌تر را با یک ماه فاصله روانه بازار کند.

به اعتقاد تحلیل گرهای این شرکت، رونمایی چند مرحله‌ای اپل از آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر و اکتبر بر روی مدل‌های گران قیمت‌تر مجهز به نمایشگر OLED متمرکز خواهد بود و به این کمپانی امکان متمایز ساختن هرچه بهتر گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED و LCD را می‌دهد.

علی رغم اینکه در ظاهر این استراتژی معقول به نظر می‌رسد، اما می‌تواند برای اپل یک شمشیر دو لبه باشد. در حالی که تأخیر در عرضه مدل ارزان‌تر می‌تواند به فروش مدل‌های گران‌تر کمک کند، هم زمان ممکن است خریداران را به انتظار کشیدن برای عرضه مدل ارزان‌تر ترغیب کند. در این صورت ممکن است نسل جدید آیفون‌های اپل سریعاً با استقبال خریداران مواجه نشود و تا عرضه مدل ارزان‌تر، خبری از هجوم همیشگی خریداران نباشد.

طبق آنچه که تا کنون می دانیم، هر سه آیفون جدید امسال از طراحی مشابه iPhone X بهره می‌برند که به جای دکمه هوم و حسگر اثر انگشت، دارای ناچ و فناوری تشخیص چهره Face ID است. با این حال در مدل ارزان‌تر به جای OLED از نمایشگر LCD استفاده خواهد شود. همچنین مدل ارزان‌تر فاقد دوربین دوگانه و فناوری 3D Touch خواهد بود. انتظار می‌رود این مدل جدید با قیمت 699 دلار عرضه شود.

منبع: شهر سخت افزار

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها