آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک

استاندار لرستان آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک را تشریح کرد.

آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک

سید موسی خادمی در جلسه با وزیر دفاع کشور اظهار کرد: در دوره‌های گذشته سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان صورت نگرفته و به شدت دچار عقب‌ماندگی هستند و بخش خصوصی قوی وجود نداشته که بتواند آنجا سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به اینکه مجموعه‌هایی در وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... وجود دارد، یکی دو صنعت بزرگ در این استان طراحی و راه‌اندازی شود تا مردم از سرمایه‌گذاری‌های دولتی بهره‌مند شوند.

خادمی در رابطه با مجتمع دورود اضافه کرد: اطلاعات دقیقی در خصوص این پروژه ندارم اما به نظر می‌رسد قابلیت توسعه دارد و می‌شود صنایع جانبی در حوزه صنعت در آنجا راه‌اندازی کرد.

استاندار لرستان یادآور شد: بخش عمده‌ای از مشکلات مردم شهرستان دورود به فقر و اشتغال برمی‌گردد و اگر صنعتی در آنجا ارائه دهیم به بهبود شرایط کمک خواهد شد.

وی افزود: در دورود هم در حوزه صنعت و هم کشاورزی نیازمند ایجاد صنایع هستیم.

استاندار با اشاره به فروشگاه‌های اتکا سطح استان تصریح کرد: شعب اتکا استان به لحاظ فضا و ساماندهی متناسب نیست و انتظار داریم نسبت به توسعه و ایجاد مراکز جدید و توسعه مراکز اقدام شود.

خادمی با اشاره به آزادسازی قلعه فلک الافلاک، گفت: سند این مجموعه به نام وزارت دفاع زده شده ولی طی تفاهم نامه قرار شد این سند به سازمان میراث فرهنگی منتقل شود که تاکنون انجام نشده و برای ثبت جهانی این قلعه نیاز به این‌کار است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: زمینی از ارتش در مسیر جاده‌های گردشگری وجود دارد که بخشی از حاشیه زمین جاده رفت‌وآمد مردم را گرفته و در استان توافق شده حدود هفت متر از این زمین آزادسازی شود و انتظار داریم این کار سریعتر انجام شود.

وی با اشاره به باغ ارتش نیز گفت: این باغ بهانه‌ای برای کمک به استان است که هم برای توسعه و هم برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی،تکمیلی و فرآوری در آنجا آماده‌ایم سرمایه‌گذاری انجام شود.


منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها