رئیس جمهور کرواسی که توجه بسیاری را در این روزها به خود جلب کرده است، چه کسی است؟

گرابار کیتاروویچ رئیس جمهور 50 ساله کرواسی در سال 2015 به قدرت رسید. کیتاروویچ مسلط به درک پنج زبان است و مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورج واشنگتن ایالات متحده دریافت کرده است.

رئیس جمهور کرواسی که توجه بسیاری را در این روزها به خود جلب کرده است، چه کسی است؟

کرواسی که برای اولین بار در تاریخ کوتاه خود توانست به فینال جام جهانی برسد، توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. یکی از زیباترین و جالب توجه ترین بخش مربوط به کرواسی، حضور رئیس جمهور این کشور با لباس شطرنجی کرواتها در بازی های این تیم در جام جهانی بوده است.

کولیندا گرابار کیتاروویچ از فوریه سال ۲۰۱۵ رئیس‌جمهور کشور جمهوری کرواسی می‌باشد. او اولین زن و جوانترین کسی است که پس از اولین انتخابات چندحزبی به این مقام در کراوسی دست می‌یابد.

گریپار کیتاروویچ قبل از بازی نهایی در برابر فرانسه به خبرنگاران گفته بود که اطمینان دارد تیمش در روز یکشنبه در مسابقه فینال، فرانسه را شکست می‌دهد. با این حال، پس از شکست کرواسی در مقابل فرانسه، تیم ملی خود را تشویق کرده و تمام بازیکنان این تیم را در آغوش گرفت.

گرابار کیتاروویچ به محض شرکت در نشست رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل، به روسیه رفته و بازی نیمه نهایی میان کرواسی و انگلستان و نیز مسابقه فینال میان فرانسه و کرواسی را مشاهده کرد.

در این جام جهانی، صفحه گرابار کیتاروویچ در فیس بوک کاملا فوتبالی بوده است. او در این روزها عکسها و فیلمهای زیادی‌ از بازیکنان کرواسی و همچنین خوشحالی‌اش در رختکن تیم کرواسی پس از پیروزی مقابل روسیه میزبان منتشر کرده است.

گرابار کیتاروویچ 50 ساله در تاریخ 4 ژانویه 2015 به عنوان رئیس جمهور کرواسی انتخاب شد. او اولین زنی است که بالاترین قدرت سیاسی را در یک کشور اروپای شرقی دارد.

کیتاروویچ قبل از رئیس جمهور شدن، معاونت دبیر کل دیپلماسی عمومی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به عهده داشت.

کیتاروویچ شخصی تحصیل کرده است. او در بسیاری از دانشگاههای اروپا و ایالات متحده آمریکا تحصیل کرده است و مدرک دکترای خود در رشته روابط بین الملل و سیاست امنیتی از دانشگاه جورج واشنگتن ایالات متحده دریافت کرده است. کیتاروویچ مسلط به زبان های کروات، انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی بوده و همچنین قادر به درک زبان ها آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی نیز است.

کیتاروویچ، نماینده حزب جمهوری‌خواه کرواسی است و به عنوان رئیس جمهور منتخب در داخل و خارج این کشور عمل می‌کند.

منبع: الشرق الاوسط . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها